En un acte distès, obert a tota la ciutadania i amb la presència de diferents mitjans de comunicació i membres del teixit comercial de Mollet, l’alcaldessa de la ciutat, Mireia Dionisio Calé, i la regidora de Cultura i Comerç, Mercè Pérez Piedrafita han donat a conèixer el programa nadalenc d’enguany. Una campanya que destaca per algunes importants novetats respecte als darrers anys i, que a més, vol consolidar al municipi com a “un pol d’atracció per la gent dels voltants”.
En aquest sentit, l’alcaldessa Dionisio ha expressat que els principals objectius del programa de Nadal passen per “tenir una activitat frenètica a la ciutat per tal que les famílies i els nens vulguin quedar-se a Mollet” i, a més, “aconseguir que els ciutadans comprin al municipi”. Així mateix, la regidora de cultura Mercè Pèrez ha agraït la presència del comerç de la ciutat i ha volgut reivindicar que “no és només una campanya de l’ajuntament, sinó de tota la ciutat i dels seus comerciants”.
Seguint la màxima de “mantenir viva la ciutat de Mollet” s’han ideat tota mena d’activitats adreçades a diferents públics, passant per als més petits, els joves, els adults i els més grans. Per tal de potenciar que el Nadal arribi a tothom, enguany, s’ha treballat conjuntament amb Infància i Joventut, de manera que el programa nadalenc ha comptat amb una participació diversa i holística.
El tret de sortida de la campanya de Nadal, com és ja habitual, s’inaugura amb l’encesa de l’enllumenat que omple de llum i color els carrers de Mollet. Per tant, aquest divendres dia 1 de desembre, a partir de mitja tarda, els molletans i molletanes donaran oficialment el tret de sortida a la temporada més màgica de l’any. Un enllumenat que ha volgut tenir en compte la nostra petjada en el medi ambient, de manera que és led i de baix consum.
Altres activitats importants i que consoliden a Mollet com a un atractiu a la zona es continuen mantenint. Per exemple, l’emblemàtica pista de gel de 350 metres quadrats que s’ubicarà davant el mercat municipal. Aquesta, és una de les poques activitats de la campanya que no és gratuïta, malgrat que el seu cost ha intentat ser el més ajustat possible: l’entrada pels adults té un cost de 5 €, pels infants 2 i si una mare o pare s’animen a patinar amb el seu petit o petita el cost es redueix a 5. Així mateix, també podrem gaudir del tradicional trenet il·luminat de Nadal que recorrerà els principals carrers de la ciutat.
Si bé les activitats estrella es mantenen hi ha algunes novetats que pretenen fer arribar el Nadal a tothom. Així doncs, i posant al centre a aquelles persones que passen per un moment difícil, ja sigui perquè estan ingressades o tenen a algun familiar que hi està, s’ha volgut posar un segon arbre de Nadal a la plaça de davant de l’Hospital Quatre Cantons. “Sempre hi ha persones ingressades A l’hospital i hem de garantir que ells també gaudeixin d’aquestes llums de Nadal”, ha explicat l’alcaldessa Dionisio. Una iniciativa que el director de la Fundació Sanitària, Jordi Duran, ha volgut agrair, ja que tal com ha reconegut “a l’hospital, aquests dies de Nadal sempre són especialment tristos”.
Una de les altres novetats del programa tindrà lloc el 22 de desembre a les 19 h de la tarda. Aquesta, consistirà en un espectacle itinerant ple de llum, música i màgia que anirà a càrrec de la reconeguda companyia Cavalia.
Finalment, a més del tradicional mercat nadalenc al Parc de les Pruneres, les curses solidàries i les animacions a diferents llocs de la ciutat que potenciaran les zones comercials no ubicades al centre, destaca una altra important novetat adreçada a aquells que viuen més intensament el Nadal: els nens i nenes de la ciutat.
“Christmas Experience“ és un espectacle immersiu pensat tant per a petits com per grans i organitzat a càrrec de Kids & Us. Un món del Pare Noel i els elfs i les elfes es desplegarà a davant del mercat Vell entre el 22 i 23 de desembre. Un espai en que els elfs, davant del perill que corre la nit més màgica de l’any, necessiten l’ajuda dels nens i nenes de la ciutat. Els infants podran donar un cop de mà als petits ajudants del Pare Noel a partir de completar diferents reptes i activitats. A més, també podran entregar la seva carta i immortalitzar aquest moment tan especial. Encara queden dies però les entrades, que es poden aconseguir a través de la web d’entradium, ja estan volant. Tal com ha afirmat la directora de Kids & Us, Vanesa Santiago, “està sent tot un èxit”.