El metro de Barcelona tanca un juliol de rècord i supera per primera vegada els 40 milions d'usuaris

El transport en autobús urbà a tot Catalunya mou més de 29 milions de passatgers i anota el màxim en aquest mes

10 de setembre de 2026 a les 11:34h

El metro de Barcelona va registrar aquest juliol un rècord de passatgers, amb un total de 40,4 milions de viatgers, segons les dades de l’Estadística de Transport de Viatgers de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). La xifra representa un augment del 6,1% respecte del mateix mes de l’any passat, quan la xarxa va transportar 38,1 milions de persones.

Tot i assolir el seu màxim històric per a un mes de juliol, la xifra queda per sota dels registres d’altres mesos de l’any, quan el metro barceloní ha arribat a superar els 45 milions de passatgers.

Rècord també en el transport amb autobús

Les dades publicades aquest dijous també mostren un màxim mensual en el transport en autobús al conjunt de Catalunya. Durant el juliol, els autobusos van transportar 29,3 milions de passatgers, un 3,1% més que el mateix mes de l’any anterior.

Barcelona, el servei d’autobús va registrar 19,6 milions de viatgers, una xifra que es queda molt a prop del màxim assolit abans de la pandèmia. El juliol del 2019, els autobusos de la capital catalana van transportar 19,9 milions de passatgers.

Més de 449 milions de passatgers al conjunt de l’Estat

A escala estatal, el transport públic va moure durant el juliol més de 449 milions de passatgers, un 1,2% més que el mateix mes de l’any passat.

El transport urbà va créixer també un 1,2% interanual, mentre que el transport interurbà va registrar un increment més moderat, del 0,1%.

Dins del transport interurbà, destaca especialment l’augment dels passatgers del transport aeri, que van créixer un 3,6% en comparació amb el juliol de l’any anterior. L’increment es produeix en plena temporada turística.

Cau l’alta velocitat

En canvi, les dades de l’INE mostren una evolució negativa en el nombre de passatgers de l’alta velocitat ferroviària. Al conjunt de l’Estat, aquesta modalitat va transportar 3,8 milions de viatgers al juliol, un 6,8% menys que el mateix mes de l’any anterior.

La tendència també es manté en el conjunt de l’any. Entre gener i juliol, els passatgers de l’alta velocitat han disminuït un 14,1% respecte del mateix període de l’any anterior.

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara