Més de 400 participants al primer procés selectiu telemàtic de l’Ajuntament

La prova de selecció ha tingut lloc avui dissabte a les 10 h. Les persones inscrites s’han examinat en línia des de casa seva, fet que, davant la situació d’emergència sanitària actual, ha permès evitar els riscos que suposa fer un examen presencial.

L’actual context de crisi sanitària i les restriccions de reunió que suposa són un impediment important per a l’organització de processos selectius. Per això, l’Ajuntament ha decidit provar iniciatives innovadores que permetin continuar els processos per cobrir necessitats de contractació, i a la vegada garanteixin no posar en risc la salut de les persones.

Un total de 664 persones es van inscriure a la convocatòria del procés selectiu per crear una llista d’espera de tècnics amb l’objectiu de cobrir possibles vacants als diferents serveis de l’Ajuntament. Davant les necessitats organitzatives que representava realitzar una prova presencial d’aquesta magnitud, la Direcció de Recursos Humans i Organització i el Servei de Sistemes d’Informació i Telecomunicacions han organitzat el dispositiu necessari per dur a terme l’examen telemàtic a través de la plataforma Moodle.

 

Per dur a terme aquesta iniciativa, l’Ajuntament ha partit de l’experiència acumulada per l’Institut Municipal Miquel Biada en aquests darrers mesos amb la realització de classes i exàmens telemàtics.

La prova, a la qual s’han presentat finalment 420 persones, ha consistit en un examen tipus test sobre el temari publicat que s’ha pogut realitzar des de casa amb un ordinador o un altre dispositiu electrònic amb connexió a Internet. En el casos puntuals que ha estat necessari, si no es disposava de mitjans, l’Ajuntament ha facilitat les eines per garantir l’accés a l’examen de tothom que estava interessat.

Poques incidències i totes resoltes amb èxit

Els inscrits i inscrites han pogut practicar amb una prova oberta dies abans de l’avaluació real per familiaritzar-se amb Moodle i també s’han fet dos simulacres previs. A més, han tingut al seu abast un servei de consultes per resoldre dubtes i incidències tècniques (bústia de correu electrònic i canal de whatsapp) abans i durant la realització de l’examen. Des d’un dispositiu de comandament muntat al Centre Cívic Pla d’en Boet s’ha fet el seguiment de la prova, que s’ha desenvolupat amb èxit, amb molt poques incidències que han pogut ser totes resoltes.

Les persones inscrites disposaven d’un nom d’usuari i contrasenya per accedir a la plataforma. Amb l’objectiu de garantir la identitat de la persona que s’examinava, aquesta ha hagut de permetre l’activació de la seva webcam, que aleatòriament ha pres fotos i les ha enviades al sistema. D’aquesta manera, en una segona fase d’entrevista es podrà comprovar la identitat.

Cada participant ha rebut les preguntes i possibles respostes en ordre diferent. S’ha permès consultar apunts, tot i que el temps per realitzar la prova era limitat (1 hora en total).

Un cop finalitzat el temps, el sistema ha enviat automàticament les respostes facilitades, si la persona no ho ha fet abans. En acabar, la plataforma ha permès accedir a les persones participants al contingut, la correcció individual, la puntuació i la plantilla de respostes. Un total de 197 persones han aprovat l’examen.

La Direcció de Recursos Humans i Organització ha comptat amb la col·laboració de la representació sindical a l’hora de planificar el calendari i horari de la prova i ha explicat l’experiència a altres ajuntaments que podrien estar interessats en desenvolupar iniciatives d’aquest tipus a través d’una sessió de la xarxa CORH (Comunitat de Recursos Humans de la Diputació de Barcelona).