Més de 5.200 actuacions en un any per eliminar pintades a L’Hospitalet

La nova contracta de neteja viària incrementa els equips per intensificar el servei

12 de juny de 2026 a les 12:56h

L’Ajuntament de L’Hospitalet ha realitzat 5.235 actuacions de neteja de pintades i retirada de cartells i pancartes a l’espai públic en l’últim any (de juny de 2025 a maig de 2026), en el marc del servei de neteja viària. Aquest servei té un cost anual de 369.200,17 euros.

Les actuacions inclouen la neteja de pintades a façanes particulars, així com intervencions de neteja i retirada de pintades i cartells en diferents elements de l’espai públic, com ara fanals, parets d’edificis i espais municipals, mobiliari urbà, armaris de connexions, bancs de pedra o senyals.

Amb el desplegament de la nova contracta de neteja viària, s’han ampliat els equips de retirada de pintades: passen de dos a tres, amb furgons elèctrics equipats per transportar pintures, i un equip amb vehicle d’aigua a pressió. Aquest reforç permet actuar amb més rapidesa i reduir el temps de resposta davant les incidències.

La ciutadania pot sol·licitar gratuïtament el servei de neteja de pintades a la seva façana, amb l’autorització de la comunitat de veïns, a través de la Seu electrònica de l’Ajuntament. I també pot notificar les pintades a l’espai públic a l’app L’H Ben Fet.

Amb aquestes accions, el consistori reforça el seu compromís amb la cura de l’espai públic i la millora de la imatge urbana, tot contribuint a uns carrers més nets i agradables, amb la implicació de tothom.