L’Hospitalet invertirà 17 milions en les escoles bressol i ampliarà la xarxa a 11 centres

El nou contracte incrementa un 54% la inversió, millora els recursos educatius i incorpora cinc escoles més a la xarxa municipal

11 de juny de 2026 a les 10:18h

La Junta de Govern Local de l'Hospitalet de Llobregat ha aprovat aquest dimecres la licitació del contracte que regula la gestió dels sis centres d’escoles bressol que formen part de la xarxa municipal actual. El nou contracte, amb una durada prevista de tres cursos escolars, compta amb un pressupost total de 17 milions d’euros, fet que representa un increment aproximat del 54% respecte a l’anterior adjudicació, equivalent a uns 6 milions d’euros més.

Dins del calendari establert, en les setmanes vinents la Junta de Govern Local procedirà també a aprovar la licitació corresponent a les cinc escoles bressol que s’incorporaran a la xarxa municipal durant el pròxim curs escolar. Aquest procés permetrà ampliar l’oferta pública i harmonitzar els serveis educatius adreçats als infants entre zero i tres anys.

 

Millores en el servei i reforç del compromís educatiu

El nou contracte incorpora una sèrie d’innovacions significatives orientades a elevar la qualitat del servei en totes les seves dimensions —gestió, recursos humans i projecte pedagògic—, reafirmant així el compromís institucional amb l’etapa educativa dels primers anys, fonamental pel desenvolupament infantil.

Actualment, formen part de la Xarxa d’Escoles Bressol Municipals sis centres: La Casa de les Flors, La Casa dels Contes, La Casa dels Arbres, La Casa del Molí, La Casa de la Muntanya i La Casa del Parc.

 

Noves condicions laborals i suport especialitzat

  • S’incrementen les condicions laborals per a tot el personal adscrit al servei.
  • S’incorpora un equip especialitzat destinat a l’atenció dels alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu (NESE), integrat per un psicopedagog/a, un educador/a NESE i un fisioterapeuta per cada lot gestionat.
  • S’introdueix la figura de parella educativa formada per una mestra d’educació infantil (MEI) i una tècnica d’educació infantil (TEI) assignades per grup.
  • S’amplia el pressupost dedicat al manteniment correctiu, normatiu i preventiu així com als serveis complementaris com menjador, descans i neteja.
  • S’estableixen indicadors específics de qualitat amb l’objectiu consolidar l’excel·lència educativa dins la xarxa municipal.

 

Ampliació fins a onze centres municipals

A partir del curs vinent es preveu que la Xarxa inclogui cinc escoles bressol addicionals fins ara gestionades mitjançant cooperatives sense ànim de lucre subvencionades tant per l’Ajuntament com pel Departament corresponent. Aquestes escoles són L’Estel Blau, La Gua-Gua, Nova Fortuny, Garabatos i Patufet Sant Jordi, totes ubicades en espais municipals. Aviat es procedirà també a licitar el contracte que regularà aquests nous serveis.

Aquesta integració representa una iniciativa pionera dins Catalunya pel seu abast territorial i administratiu; segons fonts oficials municipals “permetrà avançar cap a una xarxa pública més extensa i homogènia capaç d’atendre millor les necessitats socials”.

 

Noves infraestructures en construcció

D’altra banda, recentment s’ha adjudicat l’obra d’una nova escola bressol municipal al barri de Sant Josep, concretament al solar situat al número 20 de l’avinguda Ventura Gassol, darrere l’Escola Josep Janés. Aquesta nova infraestructura contribuirà encara més a ampliar l’oferta educativa pública destinada als infants menors de tres anys.

A més dels centres municipals directament gestionats per l’Ajuntament, la xarxa pública compta amb tres llars d’infants dependents Generalitat: La Florida, El Passeig i El Tren.

Sobre l'autor
eric mendo foto
Eric Mendo
Veure biografia
El més llegit