Un total de 325 persones han participat aquest dissabte en la passejada i bicicletada popular organitzada per la Diputació de Barcelona per donar a conèixer el primer tram de la Via Blava Anoia, inaugurat el passat novembre.
L’activitat, de caràcter familiar i no competitiu, ha reunit participants de totes les edats amb l’objectiu de descobrir aquest nou espai natural i fomentar l’activitat física en un entorn sostenible.
Un recorregut per redescobrir el territori
Els participants han pogut escollir entre diverses modalitats adaptades a tots els nivells: caminades de 11 o 14 quilòmetres, una bicicletada de 18 quilòmetres o un itinerari de 4 quilòmetres accessible per a persones amb mobilitat reduïda.
La majoria ha optat per fer el recorregut a peu, mentre que una part més reduïda ha triat la bicicleta o la cursa. L’esdeveniment ha tingut també una notable participació femenina i una presència destacada de veïns dels municipis de l’Anoia.
Un projecte que vol connectar territori i natura
La Via Blava Anoia és molt més que un itinerari esportiu. Es tracta d’un projecte territorial que segueix el curs del riu Anoia i que vol convertir-se en un espai de convivència, lleure i connexió entre municipis.
Actualment, el primer tram ja permet recórrer 19 quilòmetres a peu o en bicicleta, passant per punts emblemàtics com antics molins, miradors o el barri del Rec d’Igualada.
Una xarxa de més de 250 quilòmetres en el futur
Aquest itinerari forma part del projecte global de les Vies Blaves Barcelona, que preveu crear una xarxa de més de 250 quilòmetres de camins accessibles al llarg dels rius Llobregat, Anoia i Cardener.
Quan estigui completat, connectarà 48 municipis i set comarques, convertint-se en un dels grans eixos de turisme sostenible del territori.
