L’estació d’Hospital de Bellvitge de l’L1 del metro de Barcelona ha estat l’escenari avui de la posada en servei d’un nou tren de la sèrie 8000, en concret del tren número 25 del total de 50 combois adjudicats en concurs públic a l’empresa Alstom. La presidenta de TMB, Laia Bonet, el Conseller Delegat de TMB, Xavier Flores, i el director de la xarxa de metro, Òscar Playà, han presenciat la posada en servei en el marc d’una visita a les instal·lacions de l’L1 del metro, incloent-hi les cotxeres de Santa Eulàlia.
Bonet ha explicat que la posada en marxa d’aquesta 25à unitat deixa constància que TMB avança a molt bon ritme “ en el procés de renovació per fer de la xarxa de metro un transport més sostenible, fiable i còmode per l’usuari”. Bonet també ha destacat el fet que la progressiva incorporació dels nous trens servirà per donar una resposta responsable “a una creixent demanda del transport públic, amb xifres de validacions rècord”, i ha recordat que actualment ja circulen “165 trens en hora punta del matí a la xarxa de metro” en la que és l’oferta més gran de la història de TMB.
El tren que avui ha entrat en circulació forma part de l’adquisició formada per 26 unitats de la sèrie 7000 i 24 unitats de la sèrie 8000, destinats a l’L3 i l’L1 de metro respectivament. Una compra que es va tancar en 318,86 milions d’euros, en el que va ser la compra de material mòbil ferroviari més gran de la història de TMB. La posada en servei d’aquests nous trens suposarà l’eliminació del material mòbil que queda amb amiant al metro de Barcelona.
Incorporacions a bon ritme
Amb la darrera posada en marxa ja hi ha en circulació en l’actualitat 14 unitats dels trens de la sèrie 7000 a la línia 3, i 11 de la sèrie 8000 a la línia 1. Està previst que durant aquest 2024 entrin en servei la resta dels trens que formen part de la comanda, complint així amb les directrius pel Pla Estratègic 2025 de TMB.
Més sostenibilitat a les línies 1 i 3
La incorporació d’aquests nous trens s’ha realitzat amb vista a la substitució gradual dels combois de les sèries 2000 i 3000 a la línia 3, i de les sèries 4000 que circulen a la línia 1. L’adquisició d’aquests nous trens té criteris de sostenibilitat i accessibilitat en línia al Pla Estratègic 2025 de TMB que busca, entre altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO₂. Això s’aconseguirà amb diferents mesures com la reducció d’un 6% del consum energètic en el metro, mitjançant l’aplicació de tecnologies que permetin recuperar la mateixa energia generada pels trens.