S’ha publicat la “Guia ciutadana de l’administració electrònica” de l’Ajuntament de Mataró, que recull un seguit d’informacions i consells a la ciutadania sobre com relacionar-se amb l’administració de manera telemàtica. El document pretén ajudar a la ciutadania a entendre com pot utilitzar els diferents serveis de la seu electrònica i quins requeriments es necessiten en cada cas. Determinades gestions telemàtiques, com la demanda del certificat del padró, s’han incrementat de forma considerable.
La guia s’estructura en sis blocs: què és la seu electrònica, quins tràmits i sol·licituds es poden efectuar, com presentar documentació, què és i com utilitzar la identificació electrònica, sistema de notificacions i serveis propis de la carpeta ciutadana.
El document està disponible a l’apartat Necessites ajuda? de la seu electrònica, on estan publicades 23 guies i documents d’ajuda per donar suport a la ciutadania per fer determinades tramitacions de manera telemàtica.
La seu electrònica actual es va posar en marxa al gener de 2019. Durant els darrers mesos, a causa de l’emergència sanitària per la Covid-19 i el tancament o restriccions d’atenció a la ciutadania en oficines municipals s’han incrementat determinats serveis telemàtics.
La demanda de certificats del padró d’habitants per aquest canal s’ha incrementat de manera substancial als darrers mesos i al juny es van descarregar 1.460 certificats del padró, el que suposa 11 vegades més que el mateix mes del 2019.