Dimecres, 23 d'abril de 2025
És notícia

Mataró elaborarà un Pla d’actuació per dignificar els aparadors dels establiments tancats

Avatar photo

Un dels puntals del nostre teixit econòmic i social és el comerç urbà de proximitat. El Centre i els eixos comercials són els grans aparadors de Mataró. És la imatge que projectem cap endins i cap a fora: de com ens veiem, de com ens veuen i de com volem que ens vegin. Aquests han de ser una font permanent d’autoestima i han de ser un pol d’atracció més de la ciutat amb relació al seu entorn.

La transformació del comerç i la desertització d’algunes àrees de la ciutat ja eren temes importants i preocupants a Mataró abans de la pandèmia, però les seves conseqüències han agreujat encara molt més aquest escenari.

A la presentació que aquest Govern va fer del Pla de Mandat, estableix la competitivitat el comerç com a actuació estratègica a desenvolupar, el Pla d’impuls del Centre, pacte pel comerç o iniciatives multidisciplinars per dinamitzar el comerç de proximitat.

Tanmateix no hi hem vist accions concretes per desenvolupar les Àrees de Promoció econòmica urbana (APEU) a través del grup de treball que es va formar entre l’Ajuntament i representants de les entitats sectorials i territorials (NEM, Gremi d’Hostaleria i Turisme, Associació del Mercat Plaça Gran i Casc Antic, Fagem, Pimec comerç i la Cambra de comerç). Independentment, toca també gestionar el dia a dia i preparar la ciutat perquè estigui en les millor condicions possibles per afrontar els canvis presents i futurs d’un sector en constant transformació.

Malauradament, massa sovint ens trobem locals buits des de fa massa temps que pateixen un abandonament que, en molts casos, comporta un alt grau de degradació de l’espai i del seu entorn. No cal esperar al desenvolupament dels APEU´s per començar a actuar en aquests espais per dignificar-los amb mesures correctives que són relativament fàcils, ho hem fet a Mataró decorant aparadors amb obres artístiques de dibuix i pintura elaborades pels membres de l’Associació Sant Lluc per l’Art, la Fundació Iluro, la Col·lecció Bassat i La Destil·leria o amb els aparadors vius durant la Mataró Street Fashion, però hi ha mes iniciatives com la de Banyoles on l’experiència que s’està portant amb èxit “Aparadors vius”, consisteix en el fet que el que s’exposa en aparadors d’establiments tancats al públic, és un reclam que remet a un establiment en actiu situat en un altre lloc: el propietari del local l’ha cedit al botiguer mentre no el llogui o el vengui i, de la seva banda, l’ocupant temporal es fa càrrec del manteniment de l’aparador i de la factura de la llum. Les opcions són molt diverses, només cal imaginació i voluntat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Albiach, vol ser la cap de llista dels comuns a les properes eleccions catalanes

Notícia següent

S’inaugura el mercat provisional d’Horta a Barcelona

Notícies relacionades