Aquesta iniciativa s’emmarca dins del programa L’Hospitalet 6.0, una estratègia que vol transformar digitalment la ciutat sense deixar ningú enrere.
Una de les principals novetats és que la ciutadania podrà decidir de què vol estar informada i rebre en el seu dispositiu avisos personalitzats i adaptats als seus interessos. També podrà estar assabentada de tot el que passa a L’Hospitalet i consultar l’oferta cultural, social i esportiva de la ciutat mitjançant el canal de notícies, l’agenda, l’espai de turisme, les xarxes socials municipals o el butlletí L’H al dia. A través del Geoportal, es podrà consultar quins equipaments municipals, farmàcies i transports públics hi ha més a prop. I, mitjançant els telèfons de més utilitat, la ciutadania podrà trucar directament sense necessitat de guardar-los al mòbil.
Les entitats, les empreses i els comerços disposaran d’un espai específic on poder consultar i realitzar els tràmits que aquests dos col·lectius tenen a la seva disposició de manera senzilla i centralitzada.
Aquesta nova app ha tingut especial cura d’aspectes associats a la usabilitat i l’experiència ciutadana, amb l’objectiu d’oferir solucions i eines adaptades a les necessitats de les persones que les han de fer servir. Per aquest motiu, s’han dut a terme un total de set grups de discussió, en els quals han participat prop de 90 persones de totes les edats, amb especial atenció al col·lectiu de gent gran. Les propostes i les millores immediates indicades pels futurs usuaris ja s’han incorporat i aquelles més complexes serviran per millorar futures versions.
El 15 de desembre s’inicia una campanya informativa al carrer per donar a conèixer el nou servei i explicar què es pot fer a través d’aquest nou canal i com instal·lar-ho al mòbil. La campanya s’estendrà fins al primer trimestre del 2023. L’app entrarà plenament en funcionament el 31 de desembre de 2022.
La nova app de serveis Connecta L’H garanteix la privacitat i protecció de dades de les persones que s’instal·lin i utilitzin l’aplicació.