L’Ajuntament de L’Hospitalet ha aprovat una instrucció que adequa l’Ordenança sobre sorolls i vibracions de L’Hospitalet al que preveu la Llei 4/2025, de 26 de març, de modificació de la Llei 16/2002, de protecció contra la contaminació acústica. Aquesta nova llei, aprovada per la Generalitat, té com a objectiu eximir les activitats extraescolars del compliment del límit sonor.
L’article 12.2 de l’Ordenança municipal, aprovada el 1998, estableix que els sorolls generats als patis d’escola i camps escolars en horari escolar i durant el curs lectiu no estan subjectes als nivells de referència d’immissió sonora interior o exterior, però no s’inclou les activitats extraescolars, és a l’horari no lectiu, les activitats.
Amb la instrucció aprovada, l’article 12.2 queda derogat i substituït per una norma de rang superior com és la Llei 4/2025, que a l’article 14 bis especifica que resten exclosos del compliment dels valors límit d’immissió sonora:
- Les activitats lectives, extraescolars, de lleure, culturals i esportives que desenvolupen en els centres educatius entre les 7 i les 21 hores.
- Les activitats esportives que es desenvolupen en els equips esportius registres al Cens d’Equipaments Esportius de Catalunya (CEEC), fora dels supòsits de la lletra a, entre les 9 i les 22 hores.
La instrucció és d’aplicació al control acústic de les activitats amb el seu a L’Hospitalet, lectives, extraescolars, de lleure, culturals i esportius que es desenvolupen en els centres educatius i de les activitats esportives que es desenvolupen en els equips esportius registres als Cens d’Equipaments Esportius de Catalunya.
Tal com estableix al seu preàmbul, la nova Llei 4/2025 té com a objectiu protegir els patis escolars com un dels màxims exponents de convivència de la infància i la joventut del país. Una normativa acústica adaptada a la realitat dels entorns educatius escolars i esportius que constitueixen una part essencial de la formació integral de l’alumnat, ja que són espais on es duen a terme activitats lectives, d’esport extraescolar o de lleure fonamentals per al seu desenvolupament físic i emocional, i potenciar-ne l’ús fora del temps lectiu allunya els infants i els joves.