L’Ajuntament de l’Hospitalet de Llobregat ha realitzat un tractament aeri contra la galeruca de l’om, per tal de controlar els nivells de plaga d’aquest coleòpter pertanyent a la família Chrysomelidae, que s’alimenta tant en estat larvari com adult de fulles d’om i que constitueix una plaga defoliadora d’aquests arbres.
Concretament, a primera hora del matí s’ha procedit a fumigar les capçades dels oms situats a la rambla de la Marina, 211-217 i 241-247, al barri de Bellvitge. Aquests arbres ja havien estat objecte d’un tractament d’endoteràpia el passat mes de maig, però encara estaven infestats d’aquest insecte que ha proliferat amb les altes temperatures.
El tractament és totalment innocu per a les persones i el medi ambient.
La galeruca, si bé pot causar greus efectes en l’om —li dona un aspecte com d’arbre cremat—, no té cap repercussió en les persones des del punt de vista de la salut pública.