Les noves línies que entraran en funcionament a partir de la tardor són la V5 (el seu trajecte va de de la Mare de Déu del Port a Pedralbes), la V29 (Fòrum-Roquetes), la V31 (Mar Bella-Trinitat Nova) i la D40 (Plaça Espanya – Roquetes). I a la tardor del 2018 es desplegarà l’H2 (Avinguda Esplugues – Trinitat Nova), la V1 (Gran Via de l’Hospitalet- Avinguda d’Esplugues), la V9 (Avinguda Paral·lel – Sarrià), la V19 (Barceloneta-Alfonso Comín), la V23 (Poblenou – Can Marcet), la V25 (Poblenou – Horta), la V33 (Fòrum – Santa Coloma) i la D50 (Ciutat Meridiana – Plaça Catalunya).
El desplegament d’aquesta nova fase implicarà modificacions en línies ja existents. Així, abans de finalitzar el 2018, s’actuarà sobre 8 línies de la Nova Xarxa de Bus que inclouran variacions de traçat.
La resta de línies mantindran el seu traçat habitual. Totes les noves línies seguiran oferint freqüències de pas d’entre 5 i 8 minuts en dia feiner. Amb el desplegament final es passarà a cobrir el 65% del territori de la ciutat amb línies de la Nova Xarxa de Bus i s’arribarà al 95% de la població que passarà a disposar d’un servei de busos d’altes prestacions, segons apunta l’Ajuntament.
El desplegament final de la Nova Xarxa de Bus també implicarà canvis en les línies convencionals o complementàries i en els busos de barri de la ciutat. La xarxa final d’autobusos de Barcelona passarà a comptar amb un total de 43 línies convencionals o complementàries, de les quals 30 mantindran el seu recorregut actual i 13 modificaran el seu traçat.
A banda, 13 línies convencionals o complementàries seran substituïdes per la Nova Xarxa de Bus. Seran la 20, 26, 32, 36, 37, 40, 41, 45, 51, 57, 66, 92 i 143. En relació als busos de barri, la xarxa definitiva disposarà d’un total de 26 línies de proximitat, 22 de les quals mantindran el seu recorregut actual, una modificarà el seu itinerari i tres més seran de nova creació.