El Departament d'Interior considera que la situació de perill "no era previsible" en l'atropellament al maig al camp de l'Espanyol, que va provocar diversos ferits. Segons resposta parlamentària de la consellera Núria Parlon "no hi havia cap indici que requerís valorar un canvi en l'execució del dispositiu". Els fets van passar el 15 de maig, quan una conductora va atropellar diverses persones abans del partit Espanyol-Barça. Parlon explica que els dies de partit, la circulació al barri de la Riera es restringeix a veïns del lloc, però puntualitza que és "una restricció, no un tancament ni d'entrada ni de sortida". Afegeix que el dispositiu no establia un anell de seguretat completament impermeable, ni en tot moment ni per a tothom.
Així, el barri de la Riera es tancava a la circulació de vehicles, excepte per als veïns, per un pacte entre l'Ajuntament de Cornellà i els residents. La consellera concreta que aquesta qüestió es considerava un tema de trànsit sense afectació directa a la seguretat del partit en condicions normals.
L'avinguda del Baix Llobregat, on van tenir lloc els fets, es tallava només de forma "puntual" per la Guàrdia Urbana de Cornellà en cas de necessitat de trànsit o a instàncies del coordinador de seguretat.
La consellera constata que la conductora implicada va poder travessar el tall de trànsit perquè era resident de la zona i disposava del distintiu corresponent. Insisteix que no hi havia anelles de seguretat sinó "perímetres dinàmics".
En la mateixa resposta afirma que el vehicle no va ser detectat cometent cap infracció o generant un perill evident que justifiqués una intervenció prèvia a ser envoltat. "No es va considerar problemàtica la seva presència a la zona, ja que tenia l'accés permès com a resident i disposava del distintiu que l'autoritzava a travessar els controls de trànsit", continua.
Amb tot, la primera comunicació sobre el vehicle va arribar per emissora a través d'un indicatiu de l'àrea d'informació, que indicava que el vehicle estava immers enmig d'una massa de persones i era "atacat" per la multitud. A partir d'aquesta alerta, efectius de la BRIMO dels Mossos d'Esquadra van anar ràpidament al punt indicat i van començar a apartar les persones que estaven colpejant el cotxe.
Un cop va tenir lloc l'atropellament, Parlon explica que es va atendre les víctimes i es va establir un perímetre de seguretat al voltant de la conductora.
En línies generals, afirma que el dispositiu de mobilitat descrit s'ha implementat de forma continuada durant els darrers deu anys "sense que es tingui constància d'incidents similars", tot i que sí que reconeix "petites picabaralles" que no han tingut "mai conseqüències greus".
Argumenta també que des del primer moment es va analitzar i descartar qualsevol motivació relacionada amb el terrorisme, i per això no es va activar cap acció d'evacuació.
La consellera explica que l'organització general del dispositiu es va definir en una reunió prèvia habitual que es convoca abans de cada partit, presidida pel coordinador de seguretat de l'Espanyol i hi participaven tots els organismes públics i privats implicats en el dispositiu.