Aquest dimarts a la tarda, concretament poc abans de les 18:00 hores, s'ha produït un incendi en un habitatge situat a la primera planta d’un edifici residencial de cinc altures ubicat a Mataró. L’incident ha obligat els serveis d’emergència a desplaçar fins al lloc fins a vuit dotacions dels Bombers, que han actuat ràpidament per controlar el foc i executar les tasques de rescat.
Rescat i atenció mèdica
Dins del domicili afectat, els bombers han localitzat una dona que presentava ferides en estat crític. Per extreure-la, s'ha utilitzat una caputxa especialitzada per al rescat, mitjançant la qual ha estat baixada fins a la planta baixa on ja l’esperaven els professionals del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). Aquest equip sanitari ha procedit immediatament a atendre-la in situ abans de traslladar-la urgentment a l’Hospital Vall d’Hebron.
A més, durant l’incendi altres tres homes han patit lesions menys greus relacionades principalment amb la inhalació de fum tòxic. D’aquests, dos individus han estat ingressats a l’Hospital de Mataró, mentre que el tercer ha rebut l'alta al mateix escenari després del diagnòstic mèdic corresponent.
Intervenció i mesures complementàries
Un cop extingit el foc i realitzat el rescat més urgent, els bombers han continuat treballant per refredar les estructures calentes, inspeccionar cadascun dels pisos restants de l’edifici afectat i ventilar adequadament la caixa d’escala per eliminar qualsevol risc derivat del fum acumulat. Durant tota aquesta operació, diversos veïns del bloc han estat confinats als seus domicilis com a mesura preventiva.
Davant la magnitud dels fets, el Sistema d’Emergències Mèdiques ha activat un total de sis ambulàncies, coordinant així l’atenció urgent als afectats segons la gravetat clínica presentada.