Seat ha fet aquest divendres un pas decisiu cap al seu futur elèctric amb la inauguració de la nova planta d’assemblatge de bateries a Martorell. Les instal·lacions, estratègiques per al procés de transformació de la companyia, permetran fabricar fins a 1.200 sistemes de bateries al dia, amb una capacitat anual de 300.000 unitats.
L’acte ha comptat amb la presència del president de la Generalitat, Salvador Illa, i del ministre d’Indústria, Jordi Hereu, i ha escenificat que l’automobilística entra en la “recta final” del seu procés d’electrificació. La nova planta és una peça clau per iniciar la producció en sèrie del Cupra Raval —que es presentarà mundialment a Barcelona el pròxim mes de març— i del Volkswagen ID.Polo, tots dos models 100% elèctrics.
Les noves instal·lacions ocupen una superfície de 64.000 metres quadrats, l’equivalent a nou camps de futbol, i estan dissenyades per muntar un sistema de bateries cada 45 segons. Aquesta infraestructura permetrà que, a partir del 2026, la planta doni servei exclusiu a les línies de producció dels nous models elèctrics, amb un sistema de transport automatitzat que connecta la fàbrica de bateries amb el taller de muntatge mitjançant un pont de 600 metres.
Martorell, pol industrial de la mobilitat elèctrica del sud d'Europa
Amb aquesta inversió, Seat reforça l’objectiu de convertir Martorell en un dels grans pols industrials de la mobilitat elèctrica al sud d’Europa. La companyia preveu que el complex pugui assolir en el futur una capacitat màxima de producció de fins a 600.000 vehicles anuals, amb la meitat corresponents a models elèctrics.
“El projecte ens permet estar preparats per fabricar cotxes 100% elèctrics ‘Made in Spain’ i fer la mobilitat elèctrica més accessible a tot Europa”, ha destacat el conseller delegat de Seat i Cupra, Markus Haupt, durant la inauguració.
La nova planta consolida així el paper de Martorell com a eix central de la transformació industrial del sector de l’automoció i com un actor clau en l’aposta per una mobilitat més sostenible.
