Inaugurada la 9a edició del programa Comerç 21 de Pimec i la Diputació de Barcelona

50 noves empreses rebran un acompanyament personalitzat per millorar àrees clau com la definició del model de negoci, digitalització i comercialització i màrqueting

01 d'octubre de 2025 a les 08:31h
Foto de família després de la sessió d'inauguració de la nova edició del programa Comerç 21 | FOTO: Diputació de Barcelona
Foto de família després de la sessió d'inauguració de la nova edició del programa Comerç 21 | FOTO: Diputació de Barcelona

Un total de 50 microempreses del sector comercial i de serveis han iniciat la seva trajectòria al programa Comerç 21, impulsat per Pimec Comerç i la Diputació de Barcelona per aconseguir un comerç de proximitat fort, competitiu i resilient. El programa va arrencar aquest dilluns amb un acte inaugural a l’Escola Industrial de Barcelona.

De les 50 empreses seleccionades, 13 són del Baix Llobregat (26%), 8 del Maresme (16%), 7 del Vallès Occidental (14%), 5 del Barcelonès (10%), 4 de l'Anoia (8%), 4 del Vallès Oriental (8%), 3 del Garraf (6%), 2 d’Osona (4%), 2 del Berguedà (2%), 1 de l’Alt Penedès (2%) i una altra del Bages (2%). De totes les candidates, 30 (un 60%) són dirigides per dones i 20 (40%), per homes.

El programa consta d’una primera fase de diagnosi per identificar punts de millorar: 6 hores d’assessorament individualitzat i 12 hores de sessions col·lectives sobre temàtiques seleccionades en funció de la necessitat. Després de definir un full de ruta amb els objectius i accions concretes que es poden dur a terme, les participants iniciaran la fase d’execució, amb 12 hores de suport individualitzat per part d’una persona experta en l’àrea prioritàries que es volen treballar i 8 hores de sessions col·lectives. Sis mesos després d’acabar el projecte, les empreses fan un seguiment amb altres dues hores d’assessorament individualitzat.

Les gairebé 400 micropimes que han passat per les edicions anteriors han valorat amb un 9 sobre 10 els resultats assolits. Entre les millores aconseguides, hi destaquen més visió empresarial, millores en l’organització, una gestió més eficient, la introducció o millora de les seves xarxes socials o en la venda en línia, més orientació al client i la introducció a noves eines comercials.

Les persones participants van rebre explicacions sobre el funcionament del programa Comerç 21
Les persones participants van rebre explicacions sobre el funcionament del programa Comerç 21 | FOTO: Diputació de Barcelona

 

Comerç essencial

Com va explicar la diputada de Comerç i Consum, Olga Serra i Luque, durant l’acte d’inauguració, “l'èxit del projecte ens mostra no només l’interès creixent pel programa i l’encert del seu disseny, sinó també la vitalitat i el potencial del nostre teixit comercial”. Serra va posar l’accent en la vocació de la Diputació de Barcelona per donar suport al petit comerç a través d’eines útils per afrontar els canvis. “Tenim la convicció que el comerç de proximitat és una peça essencial dels municipis de la demarcació. I la nostra missió és vetllar perquè pugui reforçar-se, modernitzar-se i adaptar-se als reptes d’una societat que canvia ràpidament”, va recalcar.

Per la seva part, la directora de Pimec Comerç, Pilar Mínguez, ha manifestat que “des de l'entitat estem molt satisfets d'inaugurar una nova edició de Comerç 21, un programa que s'ha consolidat com una eina clau per acompanyar les petites i mitjanes empreses del sector en el seu creixement i transformació”. En aquest sentit, també ha posat en valor el paper del comerç local en l'economia i la societat, tot apuntant que “a través d'aquesta col·laboració publicoprivada donem al comerç de proximitat les eines necessàries perquè sigui més competitiu, resilient i innovador”.

la directora de Pimec, Pilar Mínguez; la diputada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona, Olga Serra Luque, i el gerent de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona, Sergi Vilamala
La directora de Pimec, Pilar Mínguez; la diputada de Comerç i Consum de la Diputació de Barcelona, Olga Serra Luque, i el gerent de Serveis de Comerç de la Diputació de Barcelona, Sergi Vilamala | FOTO: Diputació de Barcelona
Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit