L’Ajuntament de L’Hospitalet ha posat en marxa el procés per construir una nova seu de l’Escola Municipal de Música-Centre de les Arts (EMMCA), juntament amb un auditori i un centre de convencions situats a la carretera del Mig, dins el Districte Cultural de la ciutat. Com a primer pas, el Ple municipal ha donat llum verda inicial a la Modificació puntual del Pla General Metropolità (PGM), que afecta les parcel·les municipals als números 6 i 24 d’aquesta via.
Aquesta modificació permetrà requalificar aquestes finques com a sistema d’equipaments, adaptant-ne els usos i les condicions d’edificabilitat necessàries per fer viable aquest projecte cultural i educatiu. La decisió va comptar amb el suport dels grups PSC, ERC-EUiA, PP i LHECP-C, mentre que VOX es va abstenir.
Una aposta pel dinamisme artístic i econòmic
L’objectiu principal és enriquir l’oferta cultural i educativa local amb equipaments que garanteixin una proposta artística diversa i d’alt nivell, especialment en els àmbits escènics i musicals. En paraules del regidor de Govern, José Antonio Alcaide, aquesta iniciativa “generarà activitat econòmica del coneixement i teixit artístic, congressual i educatiu”.
D’altra banda, l’alcalde David Quirós va destacar que actualment s’està treballant en el projecte: “Avui passem la primera pantalla per disposar d’un nou equipament cultural a la ciutat de prop de 19.000 metres quadrats, que inclourà una nova seu per a l’EMMCA —que triplicarà l’espai actual— i un auditori amb capacitat per a 1.000 butaques. Al final del camí, la ciutat comptarà amb la seu de l’EMMCA i l’auditori que la ciutat es mereix”, va afirmar.
ZBE renovada per millorar aire i salut pública
A més, el Ple va aprovar definitivament la nova Ordenança reguladora de la zona de baixes emissions (ZBE) que cobreix tot l’àmbit delimitat per les rondes metropolitanes, on s’inclou íntegrament L’Hospitalet. El text es va elaborar conjuntament amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) incorporant les darreres actualitzacions normatives destinades a reduir la contaminació atmosfèrica.
L’ordenança amplia les autoritzacions diàries perquè els vehicles sense etiqueta ambiental puguin accedir fins a 24 dies puntuals cada any (abans eren només 10). També preveu noves autoritzacions temporals destinades a famílies amb rendes baixes o persones que acreditin haver adquirit un vehicle nou.
A més, es mantenen les exempcions vigents per als vehicles associats a persones amb malalties o discapacitats greus; aquells dedicats al transport especialitzat; així com certs professionals pròxims als cinc anys previs a la jubilació.
L’ordenança entrarà en vigor el proper 1 de gener. A partir d’aquesta data no podran circular els vehicles sense distintiu ambiental durant els dies laborables entre les 7:00 h i les 20:00 h dins aquesta ZBE. Les sancions seran de 200 euros, incrementant-se un 30 % durant episodis elevats de contaminació atmosfèrica.
Nomenclàtor: jardins de l’Estacioneta al barri Santa Eulàlia
D’altra banda, també es va aprovar inicialment per unanimitat assignar el nom oficial dels jardins de l’Estacioneta a una illa verda situada encreuament entre el carrer del General Prim i l’avinguda del Carrilet dins el districte III (Santa Eulàlia). Aquesta denominació prové d’una proposta sorgida després d’un procés participatiu ciutadà impulsat pel Consell del Districte III segons estableix l’Ordenança municipal del nomenclàtor.
L’espai verd té una superfície superior als mil metres quadrats sobre terreny abans qualificat com sòl industrial en desús que fou expropiat recentment per crear zones verdes al barri.
Intervencions ciutadanes al Ple municipal
A més dels punts aprovats, durant la sessió van intervenir diversos representants veïnals. Joan Font, vocal vinculat al Foment de la Informació Crítica (FIC), va sol·licitar formalitzar el Consell Executiu dels Mitjans Municipals.
D’altra banda, Daniella Corbo —representant vinculada al projecte Promoció L’Hospitalet Porta Nord— va exposar inquietuds relacionades amb els pisos socials ubicats en aquesta zona propietat actualment de la Fundació La Caixa. En resposta, l’alcalde Quirós va assegurar que “l’Ajuntament treballa colze a colze amb la Conselleria d’Habitatge per trobar una solució” davant aquesta problemàtica concreta.
