Una gran multinacional trasllada la seva producció fora de Catalunya: Previstos una vintena d'acomiadaments

Segons l'empresa, el trasllat respon a una estratègia per concentrar la producció i millorar l’eficiència dels processos

28 d'octubre de 2025 a les 08:43h
Actualitzat: 28 d'octubre de 2025 a les 08:49h
Imatge: @Clapé
Imatge: @Clapé

KTM, propietària de la marca GasGas, ha anunciat que deixarà de fabricar les seves motos de trial a la planta de Terrassa per centralitzar la producció a la seu principal de la companyia, a Mattighofen (Àustria). La decisió posa fi a una dècada marcada per la inestabilitat industrial de la firma catalana i suposa la pèrdua d’una vintena de llocs de treball vinculats directament a la línia de muntatge.

Segons ha confirmat KTM, el trasllat respon a una estratègia per concentrar la producció i millorar l’eficiència dels processos. Tot i això, la planta terrassenca no tancarà completament: continuarà acollint tasques administratives, de suport i d’atenció al client.

La notícia ha generat preocupació entre els treballadors i al consistori de Terrassa, que, segons ha informat i avançat el Món Terrassa, ja ha anunciat que presentarà aquest divendres una moció per instar la multinacional a negociar amb el personal afectat. La proposta, impulsada per Junts, també ofereix el suport de l’Ajuntament i demana a la Generalitat que acompanyi el procés a través dels serveis d’ocupació i d’empresa.

La planta de GasGas a Terrassa, ubicada a l’avinguda de Santa Eulàlia, es va inaugurar l’octubre del 2022 amb una quarantena de treballadors i una inversió pública de 500.000 euros procedents de la Generalitat. Aquella aposta volia garantir la continuïtat de la històrica marca catalana, nascuda a Salt, després de la seva adquisició per part de KTM el 2019.

GasGas, fundada el 1985, havia viscut anys convulsos abans de ser absorbida pel gegant austríac. El 2015 va entrar en concurs de creditors i un any després va ser rescatada per l’empresa mataronina Torrot, que la va mantenir activa fins al 2019. L’entrada de KTM, amb un 60% del capital, va permetre rellançar la marca i obrir la nova fàbrica vallesana, però només tres anys més tard la producció tornarà a marxar fora de Catalunya.

La direcció de KTM assegura que la decisió busca “unificar competències i reduir costos logístics”, mentre que els sindicats i el consistori demanen “solucions per minimitzar l’impacte dels acomiadaments i protegir el teixit industrial local”.

Sobre l'autor
Maria Lorenzo foto
Maria Lorenzo
Veure biografia
El més llegit