Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

Entren en funcionament les rampes mecàniques del tram baix de Carles Riba de Granollers

Avatar photo

L'alcaldessa ha remarcat que representen "gairebé un element de transport com podria ser un autobús, una llançadora"

Les rampes mecàniques del tram baix del carrer de Carles Riba de Granollers han entrat en funcionament aquest dimarts. Es completa, així, la instal·lació de les rampes al llarg de tot el carrer, facilitant la mobilitat dels veïns i veïnes de la zona alta del barri de la Font Verda, i fent més accessibles equipaments i serveis com el Centre Vallès, l’Arxiu Comarcal, la Comissaria dels Mossos d’Esquadra, el camp de futbol, el cementiri o el tanatori. L’actuació també ha permès pacificar el carrer, millorar la mobilitat i incrementar la seguretat viària i dels vianants.

A les 9 del matí s’ha recepcionat l’obra i a les 11.30 h s’han posat en funcionament, en presència de l’alcaldessa, Alba Barnusell; el regidor d’Obres i Projectes, Albert Camps; responsables tècnics i altres membres del consistori, així com alguns veïns del barri de la Font Verda que han mostrat la seva satisfacció en estrenar-les.

L’alcaldessa ha destacat la posada en funcionament de les tres últimes rampes que complementen l’actuació al llarg de tot el carrer i ajuden la mobilitat veïnal i ha remarcat que representen “gairebé un element de transport com podria ser un autobús, una llançadora; són un element de mobilitat sostenible i per a la gent que li costa desplaçar-se cap a aquesta zona plena de serveis i equipaments”. El regidor d’Obres i Projectes, Albert Camps, ha posat èmfasi en el fet que “les tres últimes rampes donen sentit a l’actuació. S’havia fet el tram més complicat, amb més pendent, però el darrer tram ha canviat la fesomia del carrer i ha permès passar d’un carrer que era més aviat pensat per als cotxes, a un carrer pensat per als vianants, per a la gent que hi viu, guanyant silenci, millorant la mobilitat”, així com l’accessibilitat dels equipaments situats a la part alta del barri de la Font Verda.

Moisès Contreras Barroso, veí del barri de la Font Verda, ha destacat que les rampes representen “una millora excepcional per als veïns i per al barri i ha agraït haver pogut format part de la comissió de veïns i participar de tot el procés d’obres amb reunions quinzenals al llarg dels dos anys que han durat les obres”.

L’actuació del darrer tram va començar ara fa un any i en les últimes setmanes s’ha procedit a col·locar les tres últimes rampes, situades entre la plaça de la Font Verda i el carrer de Joan Lluís Vives. Aquest tram té una longitud de 165 metres i un pendent que s’acosta al 10 % de mitjana. Al llarg de l’estiu s’ha fet tot l’assemblatge, s’han tramitat els permisos amb les companyies elèctriques i s’han dut a terme totes les comprovacions necessàries prèvies a la posada en funcionament.

Des de la plaça de la Font Verda s’ha construït una nova vorera de 5 metres d’amplada entre la façana sud dels edificis i el límit de la rampa, que serveix per al pas de vianants i per a l’accés als guals. Pel que fa a la circulació de vehicles, el carrer de Carles Riba, entre el passeig de la Muntanya i el carrer de Lluís Vives, ha passat a tenir un sol sentit de circulació, de pujada.

Aprofitant les obres s’han reformat tots els serveis del subsol: clavegueram, recollida d’aigües pluvials, abastament d’aigua potable, enllumenat, i soterrament de les línies aèries d’electricitat i telefonia. Un cop col·locades les rampes, s’han fet els treballs de pavimentat del carrer i s’han reurbanitzat les noves voreres i les cruïlles amb els carrers de Josep Maria de Segarra i Lluís Vives, amb millores de l’accessibilitat i nou arbrat i mobiliari urbà.

Usos del tram superior de les rampes mecàniques

El primer tram de les rampes mecàniques va entrar en funcionament el 19 de maig de 2020. Des d’aleshores, sumant les persones usuàries dels diferents trams, es comptabilitzen 1.260.409 viatges. Aquesta xifra representa una mitjana diària per tram de 292,8 persones, és a dir, 106.864 persones/any.

A les 18 h és quan es comptabilitzen més persones fent ús de les rampes (9,52%), seguit de les 19 h (8,97%), de les 17 h (7,92%) i de les 20 h (7,81%). En aquesta franja horària de tarda s’aplega el 34,22% del total d’usos. L’altra franja horària més utilitzada és la del matí: 11 h (7,40%), 12 h (6,35%), 10 h (6,17%) i 9 h (6,10%). La franja de matí aglutina el 26,02% d’usos. El dimecres sol ser el dia en què més ús se’n fa i el diumenge el que menys, arribant a la meitat d’usuaris comparat amb un dia feiner. Dels cinc trams el que té un major ús és el primer. Actualment, les rampes funcionen des de les 7 fins a les 23 h.

Inversió municipal i finançament amb fons europeus

La instal·lació de les rampes mecàniques al carrer de Carles Riba, així com el seu manteniment, és una de les inversions més destacades dins dels pressupostos de l’Ajuntament dels darrers anys, amb un pressupost de prop de 4 milions d’euros. La primera fase de les obres es va iniciar el 2019, amb la instal·lació de rampes entre el carrer de Lluís Vives i el carrer Brasil. En concret, el pressupost de la primera fase i el seu manteniment va ser de 2.364.467,05 euros, i el de la segona fase ha estat d’1.542.279,46 euros. Aquesta darrera actuació ha rebut finançament de la Unió Europea, dels fons Next Generation, englobats en el projecte “Granollers aposta per la mobilitat sostenible i la millora de la qualitat de l’aire”, a través del programa de Baixes Emissions, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. És una de les actuacions de peatonalització d’espais urbans i millora de l’accessibilitat amb la permeabilització de barreres urbanístiques.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Hospitalet comença el procés participatiu per elaborar la Carta de Drets de la Gent Gran

Notícia següent

Golf Costa Daurada signa un acord de col·laboració amb Tarraco Center

Notícies relacionades