Fracassa l’ampliació de voreres per a vianants de l’Ajuntament de Barcelona

Per tal de millorar la circulació de vianants, l’Ajuntament de Barcelona ha ampliat les voreres d’alguns carrers de la ciutat. Aquesta mesura s’ha pres durant la pandèmia i a més de millorar els desplaçaments a peu, té com a objectiu reduir la contaminació d’alguns carrers en els quals tradicionalment hi havia molt trànsit i evitar aglomeracions que augmentin el risc de contagi.

Segons un estudi del Reial Automòbil Club de Catalunya (RACC), l’ampliació ha fracassat perquè els vianants pràcticament no utilitzen aquests espais. En l’estudi anomenat “La mobilitat a Barcelona en la nova normalitat” el RACC ha realitzat 60.000 observacions de les zones ampliades. Així mateix, l’empresa ha determinat que menys del 20% dels vianants empren els nous espais a l’asfalt que s’han habilitat per caminar. És a dir, la majoria de persones que circulen pels carrers modificats segueixen fent-ho per les voreres que ja existien.

D’aquesta manera, en els nous espais situats al carrer Rocafort només el 16,1% dels vianants els utilitzen, al Consell de Cent només el 13,3% i a la Gran Via només el 4,1%. Encara més preocupant és la utilització a la Gran Via on només el 0,5% dels vianants en fa ús.

Per contra, al carrer Girona, la utilització dels nous espais per a vianants en el que abans era carretera és molt més elevat. El 47,8% de les persones utilitza aquests nous espais.
Altres dades interessants

A més a més l’estudi revela que en comparació amb el que passava abans de la pandèmia, els viatges Barcelona ha viscut una reducció d’1.125.000 desplaçaments diaris. En aquest sentit també s’ha detectat un canvi en el tipus de mobilitat: l’ús del transport públic baixa en favor dels desplaçaments a peu, en bicicleta i en vehicle motoritzat particular. Si abans de la pandèmia el 24% dels habitants de Barcelona anaven en cotxe a treballar, ara ho fan el 47%.

AddThis Website Tools
Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Aigües de Reus usa la IA per millorar l’eficiència de la xarxa de subministrament

Aigües de Reus treballa actualment en el desplegament de punts de control de la xarxa d’abastament d’aigua a tota la…

3 minuts fa

Concentració a Cervera en rebuig a una agressió homòfoba que va acabar amb ingrés hospitalari

Unes 150 persones van concentrar-se aquest cap de setmana, la tarda de dissabte, a la plaça Major de Cervera per…

3 minuts fa

Unes 4.200 persones participen en una nova edició de la Spartan Race d’Encamp

Superar-se d’any en any sempre és el gran repte de cada esdeveniment quan s’acaba una gran edició, però que la…

5 minuts fa

Creixell recupera la Fira de Reciclatge i Segona Mà

L’Ajuntament de Creixell organitzarà, els pròxims dies 14 i 15 de juny de 2025, la 2a edició de la Fira…

5 minuts fa

Torre-serona presenta la primera edició d’una fira dedicada a begudes fermentades i destil·lades, saludables i de proximitat

L’alcalde de Torre-serona i vicepresident de la Diputació de Lleida, Agustí Jiménez; el tècnic de projectes per afrontar el repte…

8 minuts fa

La línia d’Engolasters, amb més de 7.000 usuaris entre setmana, la més utilitzada

El comú d'Escaldes-Engordany ha posat en marxa aquest any una ampliació del servei del bus parroquial, l'EE Bus, amb tres…

18 minuts fa