Atrium Viladecans repetirà com a seu del festival internacional de cinema ambiental SUNCINE, considerat el més veterà del món en el seu gènere. El certamen viurà al novembre la seva 31a edició, amb seus també a les ciutats de Barcelona i Calafell. La Sala Petita d’Atrium Viladecans projectarà quatre pel·lícules entre el 5 i el 21 de novembre.
L’Ajuntament de Viladecans aposta així per la cultura com a eina de conscienciació davant l’emergència climàtica, com ja fa a través de la xarxa d’equipaments locals d’educació ambiental. L’alcaldessa Olga Morales ha declarat que la continuïtat de Viladecans com a seu del festival “respon a la voluntat de seguir travant aliances entre la cultura i el medi ambient, a les portes de ser Ciutat Verda Europea Green Leaf 2025”.
A Atrium es podran veure tres dels llargmetratges que competiran en la secció oficial del festival i que se centren en la defensa de la fauna i del territori i en els desafiaments ambientals: Queremos nuestra agua, First we bombed New Mexico i El riu renascut. Aquest últim, de factura catalana, està catalogat per a tots els públics, igual que el film d’animació que també forma part del menú local del festival Aventuras Animales: Salvar el bosque.
Les entrades es poden adquirir, per tres euros, en el web d’Atrium. La recaptació es destinarà a una acció de millora mediambiental local. A més de les projeccions a les sales físiques, el festival compta amb una seu virtual, la plataforma gratuïta de ciència i cultura CaixaForum+. També les televisions TV3 i Betevé n’exhibiran continguts exclusius.
Programació
Dt. 5 novembre, 20 h “Queremos nuestra agua” (Ecuador, 2024)
Dc. 6 novembre, 20 h “First we bombed New Mexico” (Estats Units, 2023)
Dj. 9 novembre, 18 h “Aventuras Animales: Salvar el bosque” (Espanya, 2023)
Dt. 21 novembre, 20 h “El riu renascut” (Espanya, 2024)