La Policia Nacional ha expulsat sis ciutadans estrangers multireincidents que acumulaven més de 50 antecedents policials per delictes comesos a Barcelona i la seva àrea metropolitana.
Segons ha informat el cos policial, els individus sumaven nombroses detencions per delictes contra el patrimoni, com robatoris amb violència i intimidació, furts, així com per lesions i amenaces. En un dels casos, també constaven antecedents per maltractaments en l’àmbit familiar i tres detencions per trencament de condemna.
OPERATIU COORDINAT AMB JUTJATS I CONSOLATS
Per dur a terme les expulsions, es van tramitar els corresponents decrets de la Subdelegació del Govern o ordres judicials. Els agents van haver de sol·licitar autorització als jutjats on aquestes persones tenien causes pendents i coordinar-se amb els consolats dels seus països d’origen.
Alguns dels expulsats es trobaven internats al Centre d’Internament d’Estrangers de Barcelona mentre es resolia el procediment, mentre que altres van ser detinguts específicament per executar-ne l’expulsió.
Un cop completats tots els tràmits judicials i administratius, els detinguts van ser traslladats a Madrid, on van quedar sota custòdia de la Unitat Central de Repatriacions de la Comissaria General d’Estrangeria i Fronteres.
Finalment, l’expulsió es va fer efectiva mitjançant un vol habilitat específicament per a aquesta operació.