Esplugues de Llobregat dona la benvinguda set nous autobusos sostenibles

L'Àrea Metropolitana de Barcelona s'ha unit a la intenció de l'Ajuntament per reduir el soroll i les emissions i millorar la qualitat de l’aire a Esplugues

30 d'octubre de 2025 a les 16:37h

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha presentat a Esplugues de Llobregat una nova flota de set autobusos més sostenibles —sis elèctrics de zero emissions i un híbrid— que s’incorporen al servei de Bus Metropolità del Baix Llobregat, concretament a l’eix Laureà Miró (N-340), una via clau que connecta Esplugues amb diversos municipis veïns.

Els nous vehicles circularan per les línies EP1 d’Esplugues, JM de Sant Just Desvern, SF2 de Sant Feliu de Llobregat i MB1 i MB2 de Molins de Rei. La seva incorporació a les línies amb pas per Esplugues, com l’EP1 i la JM, contribuirà a reduir el soroll i les emissions i millorar la qualitat de l’aire a Esplugues.

L’acte de presentació s’ha fet aquest dimarts 28 d’octubre, al parc Pou d’en Fèlix, amb la participació del vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Carlos Cordón, i de l’alcalde d’Esplugues, Eduard Sanz, juntament amb representants dels municipis veïns.

Carlos Cordón ha destacat que “avui, amb aquests 7 nous autobusos sostenibles, celebrem que seguim avançant de manera ferma en la renovació de la flota de Bus Metropolità, amb vehicles més nets i saludables. Per una banda, continuem millorant el servei a la ciutadania i als municipis, que és el nostre principal objectiu. I, d’altra banda, seguim demostrant que contribuïm de forma decidida a la millora de la qualitat de l’aire de la nostra metròpolis”.

Per la seva banda, Eduard Sanz ha subratllat que “a Esplugues, fa temps que impulsem actuacions per fomentar una mobilitat més neta i eficient: la implantació i millora dels carrils bici, com el de l’avinguda Cornellà, l’ampliació del Pont d’Esplugues o l’arribada de la línia 3 de metro. Som una ciutat compromesa amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i apostem perquè els serveis públics s’acostin cada vegada més a les zero emissions. La incorporació d’aquests nous busos ens apropa a aquest objectiu. Si volem ser una ciutat sostenible, el nostre transport públic també ha de ser-ho.”

Més de 70 nous autobusos sostenibles

L’AMB avança en el seu pla de renovació i ampliació de flota, amb la incorporació de 71 nous autobusos sostenibles aquest 2025 —53 elèctrics i 18 híbrids— i una inversió de més de 38 milions d’euros. Els vehicles redueixen fins a un 80 % les emissions, i en el cas dels elèctrics, són zero emissions. Amb el 77,9 % dels vehicles de Bus Metropolità ja sostenibles, l’AMB reforça el seu compromís amb una mobilitat més neta, silenciosa i saludable.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit