Es posa en funcionament el transport alternatiu al tram de la línia 1 de metro a l’Hospitalet

Les dues llançadores d’autobusos, que connecten Hospital de Bellvitge amb Santa Eulàlia i Espanya, utilitzen fins a 25 vehicles articulats els dies feiners

Aquest matí a les 5 ha començat a funcionar, tal com estava previst, el dispositiu de transport alternatiu al tram de la línia 1 de metro entre Hospital de Bellvitge i Santa Eulàlia, a l’Hospitalet, on durant la nit han començat obres de renovació de la infraestructura.

Els serveis especials d’autobusos habilitats, el que cobreix el trajecte entre les estacions tancades i Santa Eulàlia, que fa temporalment de terminal, i el que va directament des d’Hospital de Bellvitge a Espanya per la Gran Via, estan circulant amb freqüències de 4-5 i 10 minuts respectivament.  S’hi destinen fins a 25 vehicles articulats els dies feiners, que avui han tingut un nivell d’ocupació mitjà-alt a l’hora punta i mitjà-baix a partir de les 9.30.

El director de la xarxa de metro, Ramon Bacardí, ha visitat aquest matí l’estació de metro de Santa Eulàlia i la parada d’origen de la llançadora, per comprovar in situ el funcionament del dispositiu. Bacardí ha comentat que el primer dia s’està desenvolupant amb normalitat i ha destacat que les actuacions que s’executen en el tram afectat són “necessàries per renovar diversos elements per l’obsolescència pròpia del temps de servei”.

Des de la setmana passada TMB ha desenvolupat una intensa campanya de comunicació per explicar les afectacions i les alternatives a la suspensió parcial del servei de la línia 1. Per donar la màxima informació a la ciutadania, la campanya inclou la presència d’informadors a les estacions afectades, que han estat responent les qüestions que plantegen els usuaris des de dimarts passat i hi continuaran fins dijous. També hi ha cartelleria molt visible, missatges de megafonia, continguts a la pàgina web i posts a les xarxes socials.

Durant la suspensió del servei de 27 dies, TMB renovarà la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.800 metres, i s’actualitzarà el sistema de drenatge en un tram de 500 metres. L’actuació inclou la renovació de dos aparells de via i la instal·lació d’un de nou a Florida. A més, s’actualitzaran dos enclavaments de senyalització ferroviària i s’adequarà la catenària a la nova topografia de la via. El pressupost de l’actuació és de 4,6 milions d’euros.

Recordem que dilluns passat va començar una altra obra de renovació de via a la línia 4 de metro que motiva la suspensió del servei entre Selva de Mar i La Pau fins al 30 d’agost.