Dimarts, 10 de desembre de 2024
És notícia

Endesa reforça la xarxa elèctrica de Collblanc enllaçant la línia amb una altra de mitjana tensió

Avatar photo

Aquesta setmana Endesa ha posat en marxa una important actuació de millora a la xarxa elèctrica del barri de Collblanc, que repercuteix també en una millora del servei als barris de Bellvitge i Sant Josep i a part del districte de les Corts, a Barcelona. L’obra s’està executant físicament al carrer del Pintor Tapiró de les Corts (cantonada amb el carrer del Cardenal Reig) i ha de permetre crear el que tècnicament es coneix com a enllaç, és a dir, ha de connectar el tram de la línia de mitjana tensió que alimenta, en concret, el barri de Collblanc amb una altra línia per reforçar el seu servei. Aquesta actuació, que Endesa està realitzant de manera coordinada amb l’Ajuntament de Barcelona i mantenint informat l’Ajuntament de L’Hospitalet, repercutirà directament en una millora en el servei dels més de 4.000 clients. La companyia ha decidit prioritzar aquesta actuació per prevenir que en el futur es produeixin incidències com les ocorregudes aquest estiu en aquesta zona i millorar el servei elèctric.  

El regidor de l’Àrea de Manteniment i Serveis de l’Ajuntament, David Gómez, ha valorat “molt positivament una actuació que en un 80% beneficia a abonats de la ciutat i que és del tot necessària perquè la situació viscuda aquest estiu a Collblanc no es torni a produir”, ha explicat.  En aquest sentit, el regidor ha posat en valor la bona disposició d’Endesa que “en tot moment s’ha mostrat receptiva davant les peticions que l’Ajuntament li ha traslladat en les diferents reunions”. “També ens hem trobat amb comerciants i veïnat afectats pels talls de subministrament i hem posat a la seva disposició l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor”, ha afegit. 

La línia de mitjana tensió sobre la qual s’està executant aquesta actuació surt de la subestació de L’Hospitalet i alimenta, al llarg de 13,5 quilòmetres de recorregut33 centres de transformació, dels quals reben subministrament un total de 4.238 clients. La línia està mallada, és a dir, enllaçada a altres línies de mitjana tensió  en 9 punts diferents del seu recorregut, com si es tractés d’una teranyina, per facilitar que, en cas d’indisponibilitat o eventual incidència (bé sigui programada per tasques de manteniment i millora, bé sigui sobrevinguda per causes no previstes), els clients puguin rebre subministrament per una línia alternativa. L’obra que s’ha començat aquesta setmana crearà un nou enllaç (que ja serà el desè) al mig del seu recorregut, al tram que alimenta, concretament, el barri de Collblanc. D’aquesta manera, en cas d’una interrupció de subministrament prevista o imprevista, es podria reconnectar a la gran majoria de clients d’aquest barri a través de línies alternatives i, d’altra banda, es minimitzaria el temps d’interrupció. A més, es repercuteix en un reforç en el servei de tota la línia i els clients que en depenen.  

La creació d’aquest nou enllaç suposa la reforma d’un centre de transformació i l’estesa de nou cablejat. Així, està prevista la reforma integral del centre de transformació ubicat al carrer del Pintor Tapiró, on s’instal·laran cabines de nova tecnologia i un sistema de telecomandament. Es tracta d’un dispositiu d’actuació remota que permet controlar i maniobrar la xarxa a distància, des del centre de control de la companyia. Aquesta característica fa que el temps de resposta sigui molt més ràpid, ja que agilitza la localització de l’eventual avaria alhora que permet la maniobra de la xarxa a distància sense desplaçar-hi personal amb l’objectiu d’alimentar els clients per vies alternatives, sempre que això sigui possible. També  s’estendran un total de 80 metres de nou cablejat subterrani al mateix carrer per connectar la instal·lació a una altra línia de mitjana tensió de manera que quedi connectada a dues línies diferents.  
Amb aquest tipus d’actuacions, la companyia treballa per mantenir i millorar la infraestructura elèctrica que dona servei a la ciutadania i donar resposta a les necessitats dels clients per tal de seguir oferint un servei elèctric de qualitat. En aquest sentit, fa menys d’un any, la companyia va dur a terme una important reforma per valor de gairebé 3 milions d’euros, de renovació tecnològica a la subestació de L’Hospitalet, de la qual depenen un total de 76.000 clients, no només del municipi sinó també de Barcelona, Cornellà i el Prat.
Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Oberta la convocatòria del Memorial Josep Maria Salas i Peiró

Notícia següent

Alcalde Larrosa: “El Centre Penitenciari Ponent ha de sortir de la ciutat”

Notícies relacionades