Amb tot, Magma “recorda” que el sector viu un moment “molt complicat” i “posa en valor” les condicions laborals dels professionals d’aquest equipament cultural. La secció sindical denuncia també que els treballadors del servei d’atenció al visitant “tenen modificacions constants” en les jornades laborals, manca de compensació dels dies festius treballats i problemes de pagaments constants a les nòmines.
D’altra banda, pels convocants “la gota que ha fet vessar el got” ha arribat amb la reobertura del temple després de la pandèmia del coronavirus, en el sentit que al seu entendre es va desafectar una part molt reduïda de la plantilla, “cosa que va generar un augment de la càrrega de treball i la negació del gaudiment de les vacances”.
Per això reclamen també que es desafecti de l’ERTO vigent a més treballadors, i poder fer front així a l’aforament del temple “que no ha fet més que incrementar” des de la reobertura “i l’estimulació de les entrades per als barcelonins”. En concret, asseguren que el darrer cap de setmana, 18 i 20 de setembre, sis treballadors van haver d’informar i guiar un miler de visitants cada hora.
L’empresa informa també del fet que el 90% de la plantilla de la Sagrada Família està en situació d’ERTE i la resta de professionals treballen a partir dels dies d’obertura del temple.
Segons els treballadors, el comitè de vaga ha sol·licitat una reunió a les empreses. La Junta Constructora del Temple i MagmaCultura, “no només no han respost a la convocatòria sinó que han intentat bloquejar la vaga, negant-se a rebre’n la informació i vulnerant-ne el dret”, asseguren.