L’aprovació de la modificació de les Ordenances Fiscals per al 2021 al Ple extraordinari celebrat ahir, 23 de desembre, inclou la congelació de les tarifes del transport públic urbà per a l’any que ve. Així, no es modificarà el preu del bitllet senzill (que té un cost d’1,70 € des del 2013) ni de les targetes de 10 viatges pròpies del municipi: la T-Rosa (6,60 €) per a majors de 65 anys, jubilats, pensionistes i persones amb discapacitat, i la T-10 no integrada (8,15 €), que es van posar en marxa al 2019.
L’ATM ha anunciat també aquesta setmana que els títols de transport integrat, que permeten utilitzar diferents mitjans de transport i fer transbordaments, tampoc varien el seu preu al 2021.
El Ple de l’Ajuntament va aprovar també ahir prorrogar el contracte del Mataró Bus a l’actual concessionària, l’empresa CTSA (Avanza Movilidad Urbana, SLU), fins al 31 de desembre de 2021. L’aportació municipal prevista per cobrir les despeses del servei de transport urbà és de 4.340.510 €.
La liquidació provisional dels comptes de Mataró Bus corresponents al 2020, també aprovada ahir al Ple, puja a 1.667.893,68 €. Aquesta xifra és la resultant de sumar la liquidació que l’Ajuntament havia previst inicialment (776.584,64 €) i el dèficit que la crisi sanitària ha provocat al servei (1.112.048,12 €), i de restar l’aportació extraordinària de l’ATM (220.739,08 €) per combatre els efectes de la pandèmia sobre el transport públic. Com ha passat a tots els municipis, Mataró Bus ha hagut d’afrontar al 2020 una important pèrdua de viatgers i limitacions en la capacitat dels autobusos com a mesura preventiva per evitar contagis. L’aportació municipal en acabar l’any es preveu que pujarà a 4,7 milions d’euros.
Per últim, el Ple també va aprovar ahir la liquidació definitiva de 2019, per un import de 45.218,23 €. L’aportació municipal total durant aquell any va pujar a 3.284.017,69 €.