El Port de Barcelona adjudica la terminal multipropòsit del moll Príncep d'Espanya a Boluda Maritime Terminals

L'autoritat portuària atorga una concessió de 16 anys després d'un concurs amb tres ofertes i preveu un tràfic mínim de 1.300.000 tones anuals

30 de setembre de 2026 a les 16:42h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

El Port de Barcelona ha adjudicat la terminal multipropòsit del moll Príncep d'Espanya a Boluda Maritime Terminals. Segons ha explicat el consell d'administració de l'autoritat portuària, al concurs públic convocat el passat febrer s'hi van presentar tres propostes: Sammer, que actualment disposa de la concessió que venç aquest any, Boluda i Andino.

La proposta de Boluda ha estat la que ha obtingut la puntuació més alta de manera global i, per aquest motiu, s'ha atorgat la concessió per un període de 16 anys.

Un tràfic mínim d'1.300.000 tones anuals

L'empresa preveu un trànsit marítim d'1.300.000 tones anuals des del 2018 al 2032, com a mínim. La nova terminal donarà continuïtat a l'activitat de càrrega general no contenitzada, un tràfic que el Port considera que és "essencial" per al seu "posicionament estratègic".

En un comunicat, el Port ha detallat que la instal·lació tindrà una superfície de 87.425 metres quadrats i 531 metres de línia de moll.

Possibilitat de manipular contenidors

A banda de l'activitat de càrrega general no contenitzada, l'adjudicació no exclou la possibilitat de poder manipular contenidors. El Port ha remarcat que hi ha tràfics en vaixells mixtos, de càrrega general rodada i contenidors de manipulació vertical, que no podrien ser operats a les terminals de contenidors o de càrrega rodada existents.

Segons l'autoritat portuària, aquesta casuística fa que la nova terminal pugui assumir operacions que ara mateix no tenen encaix en les infraestructures ja disponibles al port.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit