Tots els nous edificis que es construeixin dins d’aquesta nova ampliació logística del Port hauran d’adoptar mesures d’eficiència energètica com l’ús d’energies alternatives, la millora de la qualitat ambiental interior, l’eficiència en el consum d’aigua, el desenvolupament sostenible dels espais lliures del terreny i la selecció de materials reciclats.
“El finançament del BEI per a aquest projecte contribuirà a facilitar inversions al Port de Barcelona que permetin generar creixement econòmic sostenible i ocupació en tota la zona. L’impacte del projecte arribarà també al Corredor del Mediterrani, que es podrà beneficiar tant de l’ampliació logística d’aquest important port com de la seva major oferta de serveis, que li permetran accedir a més clients”, ha afirmat Escolano.
Per la seva banda, el director general de CILSA (empresa gestora de la ZAL) ha destacat que “aquesta nova aposta del BEI pel projecte ZAL ens permetrà emprendre el 100% del desenvolupament previst per als propers quatre anys, convertint-nos en la zona logística de referència a la Mediterrània”.
Aquest anunci ha coincidit amb la roda de premsa de presentació de resultats de Cilsa corresponents a 2016. La companyia ha registrat uns ingressos totals de 40,7 milions d’euros, un ‘ebitda’ de 19,9 milions d’euros i un resultat net de 5,2 milions d’euros. Cilsa invertirà 200 milions d’euros entre 2017 i 2020 (provinents de recursos propis, la capitalització d’un préstec participatiu de 20,5 milions per part dels accionistes i dels esmentats 75 milions del BEI) per construir 450.000 metres quadrats de naus logístiques a la ZAL.