Divendres, 19 d'abril de 2024
És notícia

El metro de Barcelona patirà talls parcials durant el mes d’agost

Avatar photo

La L4 s’interromprà entre La Pau i Selva Mar del 27 de juliol al 30 d’agost per renovar trams de via i drenatges

Aquest estiu Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) executarà aquest estiu dues actuacions per millorar la infraestructura i per tant les prestacions del servei a les línies 1 i 4 de la xarxa del metro, en què invertirà 7,6 milions d’euros. Les obres s’han concentrat en el mínim de temps i s’han planificat coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris, que estan sent informats per tots els canals disponibles des de divendres passat.

Concretament, les afectacions del servei seran:

  • Línia 4, entre La Pau i Selva de Mar: la interrupció del servei serà del 27 de juliol al 30 d’agost (tots dos inclosos), per treballs de millora de la via i el drenatge.
  • Línia 1, entre Hospital de Bellvitge i Santa Eulàlia: el servei quedarà interromput entre aquestes estacions del 3 al 29 d’agost (tots dos inclosos), per obres de millora de la infraestructura de la via.

 

Interrupció parcial del servei a la L4 (del 27 de juliol al 30 d’agost)

Des del dilluns 27 de juliol fins al diumenge 30 d’agost (tots dos inclosos), estarà tancat el tram La Pau – Selva de Mar de la línia 4 de metro, de 2,6 quilòmetres de longitud. Per tant, quedaran sense servei les estacions de La Pau, Besòs, Besòs Mar i El Maresme / Fòrum. Selva de Mar serà terminal provisional de la línia. La resta de la línia 4, entre Selva de Mar i Trinitat Nova, funcionarà amb normalitat.

TMB durà a terme durant aquests 35 dies obres de millora de la infraestructura. Els treballs comporten la renovació de la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.200 metres, el reforç del sistema drenatge en diversos trams (que sumen uns 1.500 metres) i l’aplicació de tractament antifiltracions en un tram de 700 metres de túnel. El pressupost d’aquesta actuació s’eleva a 3 milions d’euros.

Per reduir les molèsties als usuaris durant l’afectació, s’habilitarà un servei especial d’autobusos que cobrirà el tram en obres entre La Pau i Selva de Mar amb parada a prop de les estacions afectades (La Pau, Besòs, Besòs Mar, El Maresme / Fòrum i Selva de Mar), que funcionarà amb el mateix horari del metro i una capacitat equivalent.

Hi ha altres combinacions possibles amb la xarxa de transport de superfície existent a la zona, com les línies regulars d’autobús de TMB V31 i 136, que fan un recorregut similar al de la L4 entre La Pau i Selva de Mar, per la rambla de Prim, el carrer de Llull i l’avinguda Diagonal, i la línia T4 del Trambesòs, que connecta El Maresme / Fòrum i Selva de Mar amb Ciutadella / Vila Olímpica.

Abans i durant els primers dies de les afectacions en aquesta línia, s’oferirà informació presencial als usuaris, a l’entorn de les estacions afectades i de les parades on s’ha habilitat el servei de bus substitutori.

Actuació a l’estació de La Pau (L4)

Coincidint amb el tall de servei en aquest tram de la L4, TMB realitzarà una actuació de retirada de material amb contingut d’amiant a l’estació de La Pau de la línia 4. Els treballs, pressupostats en 139.000 euros, consistiran en l’extracció de les planxes de fibrociment del revestiment de les parets de les dues andanes i d’una canonada. Així, aprofitant el tall de servei a la L4 que comporta el tancament de l’estació de La Pau, es realitzarà la retirada controlada de 752 metres quadrats de planxes amb contingut d’amiant.

TMB desenvolupa des del 2018 un pla integral de desamiantatge que inclou mesures de detecció, anàlisi, retirada o neutralització dels elements afectats en vehicles i dependències, seguint un ordre de prioritats i posant sempre en primer terme la salut de les persones.

Dins del pla de desamiantatge, fins ara (sense comptar l’actuació en curs al taller de la Sagrera) s’han retirat de manera segura unes 149 tones de fibrociment i se n’han tractat 81 tones més, d’un total de 440 tones inventariades, en forma de planxes, tubs i altres elements constructius de la xarxa de metro. El pla de TMB és eliminar, tractar o confinar tot el fibrociment de la xarxa en tres anys.

Interrupció parcial del servei a la L1 a l’Hospitalet (del 3 al 29 d’agost)

Des del dilluns 3 d’agost fins al dissabte 29 d’agost (tots dos inclosos), estarà fora de servei el tram de la línia 1 de metro a l’Hospitalet entre Hospital de Bellvitge i Santa Eulàlia, de 5,5 quilòmetres de longitud. Per tant, quedaran sense servei set estacions (Hospital de Bellvitge, Bellvitge, Av. Carrilet, Rambla Just Oliveras, Can Serra, Florida i Torrassa). L’estació de Santa Eulàlia serà terminal provisional de línia. La resta de la línia 1, entre Santa Eulàlia i Fondo, funcionarà amb normalitat.

La suspensió del servei durant 27 dies el mes d’agost permetrà executar obres de millora que són incompatibles amb la circulació de trens. En concret, TMB renovarà la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.800 metres, i s’actualitzarà el sistema de drenatge en un tram de 500 metres. L’actuació inclou la renovació de dos aparells de via i la instal·lació d’un de nou a Florida. A més, s’actualitzaran dos enclavaments de senyalització ferroviària i s’adequarà la catenària a la nova topografia de la via. El pressupost de l’actuació és de 4,6 milions d’euros.

Com a alternativa de transport, TMB posarà a disposició dels usuaris dues llançadores d’autobús amb trajecte diferenciats:

  • Bus especial 1: Hospital de Bellvitge – Santa Eulàlia: realitza el mateix recorregut que faria el metro i amb parada a cada una de les estacions afectades pel tall (Hospital de Bellvitge, Bellvitge, Av. Carrilet, Rbla. Just Oliveras, Can Serra, Florida, Torrassa i Santa Eulàlia). Funcionarà amb el mateix horari del metro (tots els dies, de 5 del matí a 12 de la nit).
  • Bus especial 2: Plaça d’Espanya – Hospital de Bellvitge: enllaça directament per la Gran Via i sense parades intermèdies les estacions d’Espanya i Hospital de Bellvitge de la L1. Funcionarà amb el mateix horari del metro (de dilluns a diumenge, de 5 del matí a 12 de la nit).

Altres alternatives de transport són la connexió amb les línies 9 i 10 Sud a Torrassa, la xarxa de Rodalies amb les estacions de L’Hospitalet de Llobregat i Bellvitge, la d’FGC a l’estació L’Hospitalet Av. Carrilet i la connexió d’aquests transports amb la resta de la xarxa de metro. També són alternativa les línies regulars de bus de TMB 46 i 65 i les línies d’autobús Baixbus que circulen per la Gran Via i enllacen la plaça d’Espanya, el barri de Santa Eulàlia i l’Hospital de Bellvitge.

Abans i durant els primers dies de les afectacions a la línia 1 hi haurà presència d’informadors a les estacions afectades per orientar els ciutadans sobre els millors recorreguts alternatius.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els Consells Comarcals de les Terres de l’Ebre es reuneixen per garantir una temporada de recollida de fruita segura

Notícia següent

A presó un home per un robatori violent i detenció il·legal en un domicili de Segur de Calafell

Notícies relacionades