El MAC ha presentat aquest dimarts al matí la seva 24a edició, que tindrà lloc el pròxim dimecres 14 de juny a Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers. L’acte ha estat presidit per l’alcaldessa de Granollers, Alba Barnusell, i també hi han participat el director general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat, Jordi del Río; el conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local (XAL), Marc Melillas; i el director de l’Observatori de la Ràdio a Catalunya (GRISS-UAB), Josep Maria Martí.
Els ponents han coincidit a parlar d’un MAC que és referent per al futur de la comunicació de proximitat. I també han celebrat que aquest any se’n recuperin els orígens a partir d’estimular la creació de nous continguts audiovisuals, a més dels reptes d’intel·ligència artificial i sostenibilitat que s’hi tractaran.
Alba Barnusell ha parlat d’un mercat que és “pol d’atracció” per als agents del sector de la comunicació de la proximitat de Catalunya. “El MAC és una peça clau per al present i, sobretot, per al futur del sector audiovisual, perquè pugui desenvolupar el seu paper de comunicació de proximitat, però també amb una perspectiva global”, ha dit l’alcaldessa.
El conseller delegat de la XAL, Marc Melillas, ha insistit en l’esperit de trobada del MAC i ha donat detalls de les dues convocatòries de pitchings per a pòdcasts i documentals per a la Xarxa, que es decidiran dimecres que ve. “Hem destinat 90.000 a coproduir documentals oberts”, ha avançat. Segons Melillas, a més, són convocatòries pensades per normalitzar el paper de la coproducció en l’audiovisual local i en català. “Amb això, el MAC es torna a posar en un espai central pel que fa a la coproducció a Catalunya”. Melillas també ha parlat de l’entrega dels Premis de Comunicació Local(link is external), que es farà durant la clausura del MAC.
Josep Maria Martí, per la seva banda, s’ha fixat en la III Trobada del Podcàsting a Catalunya(link is external), organitzada per l’Observatori de la Ràdio i el MAC. “Ha estat una bona aposta. Tenim un creixement constant del pòdcast i una expansió de la indústria del so. Les marques de consum ja no només tenen una imatge, sinó també una marca d’àudio”, ha dit Martí sobre un dels temes que es tractaran a les jornades de dimecres que ve. El director de l’Observatori de la Ràdio ha posat en valor el pòdcast com a una “oportunitat” per a la ràdio local i ha destacat la presentació de l’associació Espai Sonor durant el MAC. “Serà un gran esdeveniment, perquè significa el naixement d’aquesta indústria, ja de manera més organitzada a Catalunya”.
Per acabar, el director general de Mitjans de la Generalitat, Jordi del Río, ha destacat que aquesta propera edició del MAC serà “especial”. “El fem en un entorn en què portem la Llei de la Comunicació Audiovisual al Parlament i amb reptes entorn del 40è aniversari de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals”.
El MAC reunirà una setantena de ponents i presentadors en 20 sessions, que es faran en diversos espais de Roca Umbert, a Granollers. A més de les sessions, el mercat també tindrà amb un espai de fira empresarial, amb zona de networking i restauració. Per tal d’assistir, cal registrar-se a través del formulari d’inscripcions