L'Ajuntament de Barcelona vol convertir el front marítim en el "gran espai esportiu" de la ciutat perquè aquesta zona de cinc quilòmetres de longitud aculli fins a prop de 40 pràctiques esportives diferents.
Per això ha impulsat una mesura de govern que desenvolupi "les potencialitats de l'espai esportiu a l'aire lliure", anomenada 'Pavelló Blau', i que han explicat aquest dimecres en un acte al Moll de la Marina el primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, i el regidor d'Esports, David Escudé.
El 'Pavelló Blau' inclou el territori del front marítim des del Port Vell fins al Port del Fòrum, incloent la Nova Bocana del port, el Port Olímpic, la plataforma marina i totes les platges barcelonines.
En aquesta zona, es distingeixen tres àrees amb capacitat per acollir pràctiques físiques i esportives de diferent naturalesa: el mar, la sorra de les platges i les zones de l'entorn de les platges, com els passeigs, parcs i altres espais del litoral del mar.
SET PROJECTES "TIMÓ"El projecte es defineix mitjançant set projectes "timó", que són acostar el mar a la ciutadania, el pla director estratègic del Port Olímpic, l'economia blava, incloure estratègies dins el punt de vista de la governança, facilitar la connectivitat a la zona del passeig marítim de Sant Martí i situar infraestructures esportives a la plataforma marina.
També concreta quatre illes d'actuació preferent (que són les zones o equipaments que requereixen una intervenció prioritària), i són el Port Olímpic, la base nàutica, la urbanització del passeig marítim de Sant Martí al tram de les platges de la Nova Mar Bella i de Llevant, i la plataforma marina, a més de 232 actuacions a través de les quals es desplega el projecte.
Aquest pla d'acció, que prèviament ha passat un procés participatiu impulsat pel Consell Municipal d'Esports, es desenvoluparà durant el període 2022-2030, amb una inversió inicial prevista de 26,7 milions d'euros.
"UNA PETITA GRAN REVOLUCIÓ"Collboni ha vinculat la posada en marxa d'aquest projecte amb la Copa Amèrica de Vela, que la capital catalana acollirà el 2024, que veu com una "bona manera d'injectar il·lusió i optimisme" a la ciutat.
"Volem que sigui un espai de pràctica esportiva. És un pavelló que té com a sostre el cel i com a parets el mar i la ciutat", ha expressat.
Per la seva banda, Escudé ha subratllat la importància que la plataforma marina "tingui vida" i que pugui rebre algunes de les activitats esportives que tenen un ús intensiu als espais de les platges i que fins i tot pugui acollir una activitat més gran, ha dit.
"Estem llevant l'àncora per fer una petita gran revolució, amb aquest nom de Pavelló Blau, que té tot el sentit perquè volem considerar aquest espai de mar com un equipament més de la ciutat", ha conclòs el regidor.