El dia 5 comença la darrera fase per enllaçar la Sagrera amb la línia Barcelona-Mataró-Maçanet

Adif també iniciarà les obres a Sants per adaptar l'esquema de vies d'estacionament d'ample convencional

Pla general d'un AVE que marxa cap a Madrid des de l'estació de Sants de Barcelona. ACN
Adif començarà el pròxim 5 de desembre dues fases d’obres fonamentals per avançar en el desenvolupament dels treballs de les estacions de la Sagrera i Barcelona-Sants. Entre el 5 i el 8 de desembre, començarà la darrera fase que permetrà traslladar les vies de la línia Barcelona-Mataró-Maçanet a l’interior de l’estructura de la futura estació de la Sagrera.
I a Sants s’executaran les fases 6 i 7 per tal d’adaptar l’estació a la nova configuració de l’esquema de vies. En aquest cas les obres es duran a terme fins al 18 de desembre i afectaran les vies 8, 9 i 10.
En primer lloc, pel que fa a la darrera fase del trasllat de les vies, serà la primera fita “de gran rellevància” en l’avenç de les obres de construcció d’aquesta nova infraestructura. El nou traçat té una longitud d’1,98 quilòmetres des del triangle ferroviari fins a la boca del túnel que dona accés a l’estació de Barcelona-El Clot-Aragó.

En concret, les obres es concentraran en un tram de 110 metres a la capçalera sud (la banda Clot-Aragó) i consistiran a concloure la rampa d’accés a la nova estació. Així mateix, al costat de Badalona es durà a terme el corresponent enllaç entre les vies noves i el traçat preexistent, en aquest cas, a diferència de l’anterior, sense la necessitat de modificar la plataforma de la infraestructura.

Per a aquest conjunt d’operacions s’excavaran 1.051 metres quadrats; s’instal·laran 432 metres de carril i 350 de catenària. A més, serà necessari modificar el sistema de senyalització del Control de Trànsit Centralitzat ubicat a l’Estació de França per adaptar-lo al nou traçat i governar els 25 nous senyals lluminosos tipus LED instal·lats en l’àmbit de la futura estació de la Sagrera.
D’altra banda, Adif ha programat l’execució de dues noves fases de les obres d’infraestructura necessàries per adaptar l’esquema de vies d’eixamplament de l’ample convencional de l’estació de Barcelona Sants a la nova configuració, cosa que permetrà disposar de quatre vies per a la parada dels trens que accedeixen a la terminal per cadascun dels dos túnels d’accés.