El cementiri de Montjuïc de Barcelona posa en funcionament el cinquè crematori

Avatar photo

El cementiri de Montjuïc de Barcelona ha posat en funcionament el cinquè crematori, que s’incorpora com a nou recurs en el procés d’incineració dels difunts, i “millora l’operativa, el rendiment i la funcionalitat”.

En un comunicat conjunt aquest dimecres, l’Ajuntament de Barcelona, l’empresa municipal B:SM i Cementiris de Barcelona han recordat que el crematori es va instal·lar al setembre de 2021 i que va estar en període de proves a l’espera que la Generalitat certifiqués el seu correcte funcionament.

Amb la posada en marxa d’aquest nou recurs –la instal·lació del qual ha suposat una inversió de 1,1 milions d’euros–, Cementiris de Barcelona adapta els seus serveis a la demanda d’incineració actual, que ha augmentat respecte als enterraments.

En paral·lel, s’han millorat les condicions d’acolliment i estades de les famílies i s’ha habilitat una nova sala “més confortable” i que permet una major intimitat a les famílies que ho desitgen per a poder visualitzar la introducció del fèretre en el forn crematori com a últim acte de comiat.

A més, la posada en marxa del cinquè crematori se suma a altres projectes que tenen com a objectiu donar una millor resposta a les demandes de la ciutadania, com els projectes d’ampliació dels espais de repòs de les cendres.

EFICIÈNCIA ENERGÈTICA
El nou crematori és d’última tecnologia i millora l’eficiència energètica per les baixes necessitats d’energia i alt rendiment, i, en tractar-se d’un equip més compacte, té integrat el seu propi sistema de refredament de gasos, la qual cosa permet “guanyar en seguretat i redueix l’espai útil en la instal·lació”.

A més, com ja es feia amb la resta de crematoris, aquest nou equip està sotmès a un control mediambiental “estricte” i totes les dades de les emissions són monitorades mitjançant un sistema automàtic de mesura, que reporta les dades obtingudes al servei de vigilància ambiental de la Generalitat.

En relació a la gestió operativa, permet major flexibilitat a l’hora de realitzar els manteniments i les revisions periòdiques, adaptant i adequant el pla de manteniment preventiva amb l’objectiu d’identificar les possibles avaries de manera anticipada.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Un incendi a Reus deixa una dona ferida

Notícia següent

200 persones a la 9a Jornada de l’Emprenedoria Femenina de l’Ajuntament de Lleida

Notícies relacionades