Dimecres, 4 de desembre de 2024
És notícia

El CEMB es posiciona a favor de la regulació de l’ús dels mòbils

Avatar photo

El Consell Educatiu Municipal de Barcelona ha celebrat aquesta tarda una sessió plenària extraordinària per debatre sobre l’ús dels mòbils als centres educatius. Barcelona ha iniciat així tot un seguit de sessions de debat que es convocaran arreu del territori català per abordar aquesta problemàtica. En aquesta sessió, el Consell Educatiu de Barcelona ha compartit i exposat tot un seguit de reflexions, i les conclusions s’elevaran al Consell Escolar de Catalunya, en la sessió plenària que se celebrarà la setmana que ve.

D’entrada, la reflexió compartida de forma unànime en el Consell Educatiu Municipal de Barcelona ha estat la necessitat d’una regulació de l’ús de dispositius. Una regulació que ha de ser adequada a les diferents franges edats, i per tant, progressiva. Una regulació que s’ha de basar en criteris unificats per al conjunt del sistema educatiu, és a dir, que no depengui estrictament de l’autonomia dels centres, sinó que des de les administracions públiques es donin unes pautes a seguir de forma unificada per tots els centres. En aquest sentit s’ha mencionat el Departament d’Educació com l’administració que ha d’impulsar aquesta regulació, però també amb l’aportació complementària del Departament de Salut.

Entre les propostes i les reflexions que han sortit al debat també destaca la necessitat d’escoltar l’opinió d’adolescents i joves, tenint-los en compte com a subjectes de dret. I s’ha manifestat, des de l’àmbit de les famílies, la necessitat d’ampliar la perspectiva i abordar el tema com un problema social que sobrepassa l’àmbit de l’educació. La representació de les famílies ha aplaudit l’obertura d’aquests debats, i ha demanat també no traspassar la responsabilitat de l’abordatge d’aquesta qüestió només als centres i als equips docents i educatius, o a les famílies, sinó obrir el debat a tota la societat.

A la sessió celebrada avui ha participat també l’Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB) que ha presentat dades de l’enquesta de Factors de Risc en Estudiants de Secundària (FRESC 2021) relacionades amb l’ús problemàtic de les tecnologies digitals per enriquir el debat. El document presentat es pot consultar en aquest enllaç.

Per altra banda, també per enriquir el debat, l’Institut Infància i Adolescència ha explicat que els nens i nenes demanen “més ajuda per utilitzar les pantalles amb seguretat i per no enganxar-s’hi”, i també les seves propostes en relació a aquesta qüestió, totes elles recollides a l’Agenda dels Infants, que els infants presentaran el proper 21 de novembre a l’alcalde i de la qual s’ha fet un avançament de resultats amb motiu del Consell Escolar Municipal de Barcelona. Els resultats avançats estan recollits en aquest altre enllaç.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Cau un grup que confeccionava i distibuïa roba falsificada des de Riudecanyes

Notícia següent

24 detinguts en la concentració contra l’amnistia a la seu del PSOE a Madrid

Notícies relacionades