La Policia Nacional ha detingut dos treballadors de l’àrea de pista de la zona internacional de l’aeroport de Barcelona-El Prat acusats de facilitar presumptament l’entrada il·legal d’una persona migrant a Espanya.
La investigació es va iniciar després de detectar-se una anomalia en el flux de passatgers en trànsit. Alguns viatgers que esperaven el seu vol de connexió no embarcaven ni constava la seva sortida pels controls fronterers habilitats.
DISFRESSADA D’EMPLEADA PER EVITAR EL CONTROL
Segons ha informat la policia en un comunicat, els investigadors van observar com un treballador aeroportuari amb armilla reflectant s’apropava a una passatgera que es trobava a la zona de trànsit internacional.
Tots dos van entrar en un lavabo i en van sortir vestits amb armilles reflectants i identificacions d’empleats. Posteriorment van utilitzar un ascensor d’accés restringit per esquivar els controls fronterers i accedir directament a la zona d’embarcament de vols de l’espai Schengen.
Els agents van interceptar-los en aquell moment.
DOS TREBALLADORS DETINGUTS
El primer empleat va ser detingut per un presumpte delicte d'afavoriment de la immigració il·legal, mentre que la passatgera va ser retornada al seu país d’origen.
Durant la investigació, la policia va comprovar que el treballador utilitzava la targeta d’acreditació d’un company, ja que la seva no tenia permisos per activar aquell accés restringit. Això va portar també a la detenció del titular de la targeta, acusat de cooperar en els fets.
