Dimecres, 15 de gener de 2025
És notícia

Detingut un home amb gairebé 70 antecedents per 21 robatoris a Barcelona

Avatar photo

Els Mossos d’Esquadra van detenir el 2 d’octubre un home relacionat amb 21 robatoris amb força comesos principalment en hotels, restaurants, farmàcies i també en algun domicili, entre juny i setembre d’enguany.

L’home actuava sobretot a la zona de Ciutat Vella i l’Eixample de Barcelona i ho feia sempre seguint un mateix patró: mirava de passar desapercebut entre la gent quan accedia als establiments, s’assegurava que ningú el vigilava i aleshores forçava portes secundàries per accedir a zones privades o reservades.

Un cap a dins, recorria la zona per trobar objectes de valor i diners. El detingut acumula 68 antecedents, 52, per fets patrimonials, 30 dels quals comesos en el darrer any.

En el cas d’establiments que estaven tancats al públic la mecànica era la mateixa: forçava les portes corredisses, trencava cadenats, persianes o panys i forçava la caixa enregistradora.

Segons els Mossos, a vegades aprofitava per accedir a l’interior dels establiments i agafar claus, mentre els treballadors atenien els clients. Les utilitzava per obrir caixes fortes o bé el mateix establiment mentre estava tancat al públic, sense aixecar sospites.

Quan el lladre accedir a l’interior de pisos o habitacions d’hotels, variava la metodologia: escalava la façana o saltava d’un edifici a l’altre a través de zones comunitàries. Un cop a les terrasses forçava les portes corredisses i accedia a l’interior. La policia destaca que en dos dels robatoris va ser sorprès pels residents i va haver de fugir.

El detingut acostumava a robar aparells electrònics com telèfons mòbils, càmeres de vídeo o fotogràfiques, tauletes electròniques, ordinadors portàtils, rellotges de luxe, bosses de mà o qualsevol objecte de valor i diners.

Arran de la investigació els Mossos van poder identificar i relacionar el lladre amb 21 robatoris comesos majoritàriament al districte de Ciutat Vella, quatre dels quals a l’Eixample. La relació d’establiments és de set hotels, quatre restaurants i cafeteries, sis supermercats o comerços, una farmàcia i tres pisos.

El 2 d’octubre els va detenir el suposat autor dels fets i va passar a disposició judicial el 4 d’octubre davant el jutjat d’Instrucció número 6 de Barcelona.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

La Fira de Sant Ermengol tria el guanyador del Concurs de Formatges Artesans 2023

Notícia següent

El temporal arrasa novament la Platja Llarga de Tarragona

Notícies relacionades