Badia del Vallès ha registrat aquest dilluns 17 d’agost un nou tiroteig, el novè dels que es té constància a Catalunya en poques setmanes, enmig d’una successió d’incidents amb armes de foc que han afectat Barcelona i diversos municipis de l’àrea metropolitana.
Segons ha pogut saber ElCaso.cat, els veïns de l’avinguda de la Mediterrània van sentir diverses detonacions pels volts de dos quarts d’onze de la nit que podrien correspondre a trets.
Els Mossos troben beines però no hi ha ferits ni detinguts
Diverses patrulles dels Mossos d’Esquadra es van desplaçar fins al lloc dels fets. Els agents hi van localitzar un grapat de beines a terra, un indici que confirmaria que s’hi havien produït trets.
De moment, però, no hi ha constància de persones ferides ni s’han practicat detencions. Els Mossos han obert una investigació per aclarir les circumstàncies de l’incident i identificar els possibles autors.
Segons el mitjà, les persones presumptament implicades serien d’ètnia gitana, tot i que aquesta informació no ha estat confirmada oficialment pels Mossos.
Tres tirotejos durant el cap de setmana
El tiroteig de Badia del Vallès se suma a vuit incidents més registrats durant les darreres setmanes.
Aquest cap de setmana n’hi va haver tres. Dissabte 15 d’agost, els veïns del Bon Pastor de Barcelona van alertar el 112 després de sentir trets a la zona on el carrer d’Arbeca connecta amb el carrer de l’Avançada. Els Mossos hi van trobar onze beines, però no hi havia ni ferits ni detinguts.
Poques hores després, a Terrassa, algú hauria disparat des d’un vehicle contra diverses persones a l’avinguda de Madrid. Inicialment no es va localitzar cap víctima, però posteriorment un home es va presentar a la Mútua Terrassa amb ferides d’arma de foc. La investigació continua oberta.
Gairebé al mateix temps també es van sentir detonacions a Sabadell, en un incident que no ha deixat ferits ni detinguts. Segons fonts policials citades per ElCaso.cat, els Mossos no relacionen aquest cas amb el tiroteig de Terrassa.
Barcelona també acumula diversos incidents amb armes de foc
La successió de tirotejos també ha afectat diferents punts de Barcelona. El 13 d’agost, es van efectuar diversos trets contra la façana d’una de les cases barates de Can Peguera, al districte de Nou Barris.
Dies abans, en aquest mateix districte, una baralla entre dos grups havia acabat també amb disparades contra els contrincants, sense ferits.
Al Raval, el 7 d’agost, la Guàrdia Urbana va detenir dues persones després d’un altre tiroteig derivat d’una baralla al carrer.
L’Hospitalet i el Prat també han viscut tirotejos
A l’àrea metropolitana, l’Hospitalet de Llobregat i el Prat de Llobregat també han registrat incidents amb armes de foc en les darreres setmanes.
En tots dos casos, les baralles prèvies van acabar amb trets, tot i que no es van registrar ferits. Els episodis han generat preocupació entre els veïns per la successió d’incidents violents en diversos municipis de l’entorn de Barcelona.
Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
