Un menor de 15 anys ha mort a trets al parc de la Pegaso de Barcelona en un crim que els Mossos d’Esquadra interpreten, d’entrada, com una “acció directa” contra la víctima. El director general de la Policia, Josep Lluís Trapero, i l’intendent de la prefectura Toni Rodríguez han comparegut aquest divendres a la comissaria de les Corts per donar detalls d’un cas que continua sota secret d’actuacions.
Segons han explicat, la principal hipòtesi amb què treballen els investigadors és que no es tracta d’un fet aleatori, casual ni accidental, sinó d’un atac dirigit contra el menor. Tot i això, Trapero ha evitat confirmar que l’assassinat estigui relacionat amb un enfrontament entre bandes i ha remarcat que, ara per ara, no hi ha cap element que vinculi el crim amb el crim organitzat, malgrat que s’hagi utilitzat una arma de foc.
Els Mossos parlen d’un atac directe contra la víctima
L’intendent Toni Rodríguez ha explicat que la mort del menor és conseqüència d’una acció directa amb arma de foc. També ha contextualitzat el crim en un escenari d’augment de la violència entre delinqüents, especialment en la manera com es relacionen entre ells.
Rodríguez ha detallat que aquest 2026 s’han registrat 65 fets amb arma de foc real a Catalunya. En 22 d’aquests casos hi ha hagut persones ferides i en 7, víctimes mortals. Segons l’intendent, l’accés a armes blanques i de foc s’ha convertit en un factor de preocupació, també entre grups juvenils vinculats a activitats delictives.
Tot i aquesta anàlisi general sobre la violència criminal, els responsables policials han insistit que no poden relacionar encara l’assassinat del menor amb cap organització criminal. Tampoc han volgut confirmar si els presumptes autors són menors d’edat.
Trapero: “És una línia vermella de màxima gravetat”
Josep Lluís Trapero ha qualificat els fets de “molt greus” i ha afirmat que l’assassinat d’un menor amb arma de foc representa una “línia vermella de màxima gravetat”. El director general de la Policia ha assegurat que els investigadors treballen “de manera incansable” perquè els responsables siguin detinguts i responguin davant la justícia “més aviat que tard”.
“Ens hi deixarem la pell”, ha afirmat Trapero, que ha remarcat que una mort causada amb una arma de foc no implica necessàriament que el cas estigui vinculat al crim organitzat.
El director general també ha anunciat que, a partir de l’1 d’agost, hi haurà 1.300 agents més al carrer, una mesura que ha de reforçar la presència policial i millorar la prevenció. A més, ha defensat la necessitat de potenciar els serveis d’anàlisi criminal i intel·ligència.
Crida a una resposta social i institucional
Durant la compareixença, Trapero ha advertit que la policia, per si sola, no pot acabar amb totes les formes de delinqüència. Per això ha reclamat la implicació de les institucions, dels responsables polítics i també de la societat.
En aquest sentit, ha demanat una mirada crítica davant el crim organitzat i, especialment, contra activitats com el tràfic de marihuana, que considera un dels àmbits que cal combatre amb més contundència.
Els fets van passar dijous a la nit al parc de la Pegaso
L’assassinat es va produir cap a les 22.30 hores de dijous al parc de la Pegaso, al districte de Sant Andreu. Els Mossos van rebre l’avís poc després, arran de diverses trucades de testimonis que havien sentit trets a la zona del carrer Portugal.
Quan les patrulles van arribar al lloc, van localitzar el menor ferit per arma de foc en estat molt crític. Malgrat l’actuació dels serveis d’emergència, el jove va acabar morint.
La Divisió d’Investigació Criminal dels Mossos s’ha fet càrrec del cas i manté obert un dispositiu per identificar i detenir els autors dels fets. La investigació continua sota secret d’actuacions.
