Compra al mercat i guanya un menú Michelin: Barcelona uneix proximitat i alta gastronomia

La campanya premiarà les persones que comprin als mercats municipals de la ciutat amb un sorteig de 336 menús degustació als restaurants amb Estrella Michelin

07 de novembre de 2025 a les 18:24h

Aquest mes de novembre els mercats de Barcelona s’alien amb l’alta gastronomia de la ciutat, amb una campanya per potenciar la compra de proximitat, premiar la fidelitat de les persones compradores i posar en valor la cuina d’excel·lència de la ciutat.

La tinenta d’alcaldia de Promoció Econòmica, Comerc, Mercats, Restauració i Treball, Raquel Gil, ha ressaltat que “els mercats municipals no són només espais de compra, són també espais de trobada, motor econòmic dels barris, que construeixen vincles i ens ajuden a construir una millor cultura del menjar i a millorar hàbits alimentaris”.

mercats barcelona alta gastronomia sorteig

La tinenta d’alcaldia ha explicat que “la iniciativa vol apropar no només els mercats a l’alta gastronomia, sinó també l’alta gastronomia als usuaris i usuàries que compren al mercat, i esdevenir porta d’entrada a l’alta gastronomia per apropar-la a consumidors que potser normalment no hi van, generant valors de proximitat i amb l’objectiu de construir comunitat”. Fins al 29 de novembre, la campanya “Mercats de Barcelona amb Alta Gastronomia” premiarà les persones que comprin als 38 mercats municipals alimentaris de la ciutat amb un sorteig de 336 menús degustació als restaurants amb Estrella Michelin de Barcelona. Es tracta de posar en valor el producte fresc i de qualitat, base de la cuina de molts restaurants Michelin, i incentivar les compres als mercats municipals, alhora que es potencia la vinculació entre els mercats i l’alta gastronomia i la restauració a la ciutat.

La campanya compta amb una imatge gràfica realitzada als mercats de La Boqueria, el Ninot, Sant Antoni i Santa Caterina, amb la participació de xefs reconeguts com Cristina Beired (Alkimia), Mateu Casañas, Oriol Castro i Eduard Xatruch (Disfrutar), Javier i Sergio Torres (Hermanos Torres), i Elena Cerezo (Angle).

A més, també hi ha col·laborat amb l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona i la Direcció de Comerç, Restauració i Alimentació, la Federació de Mercats Municipals de Barcelona, i els 27 restaurants amb estrella Michelin que s’hi han sumat i que tenen un paper destacat com a ambaixadors de la ciutat.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit