Comencen les obres a l’estació de Trinitat Nova per separar l’operació de la L4 i L’11

Els treballs per crear una nova andana adossada a l'actual duraran uns 10 mesos i costaran 10 MEUR

El Departament de Territori ha començat les tasques prèvies per fer les obres de millora de l’estació de metro de Trinitat Nova per separar l’operació de les línies L4 i L11, que actualment arriben a la mateixa andana central des de direccions oposades i per vies diferents.
Els treballs impliquen crear una nova andana adossada a l’actual per a L’11, duraran 10 mesos i tenen un cost de 10 milions d’euros. Territori confia que així es podran optimitzar els moviments dels trens, incrementant les freqüències de la L4 en hora punta, i permetent la conducció automàtica de L’11 en tot el traçat.
Actualment, els trens de l’L4 i l’L11 arriben a Trinitat Nova a la mateixa andana central des de direccions oposades i per vies diferents. Això implica que els trens d’L4 facin el canvi de sentit per davant de l’estació, fet que condiciona la sortida d’un altre tren des de l’estació anterior. Així mateix, l’andana no pot disposar de les portes d’andana que requereix un sistema de conducció automàtica.

Les obres per crear nova andana adossada a l’actual per a l’L11 permetran col·locar les portes d’andana. Així, els trens de l’L4 podran estacionar a qualsevol de les dues vies, amb la qual cosa un tren podrà sortir abans des de l’estació anterior i l’L11 podrà circular en aquest punt també amb conducció automàtica.

Per a generar l’espai necessari i la seva connexió amb l’andana actual, es traslladaran algunes instal·lacions i es modificarà la configuració de vies de la cua, de tal manera que es permetin, a més, tots els moviments entre si. Finalment, es faran també sortides d’emergència des de la nova andana, es renovaran instal·lacions i s’adaptarà la senyalització ferroviària a la nova configuració.