El 6 de febrer es fa realitat una de les principals reivindicacions ciutadanes: la millora de la mobilitat en transport públic mitjançant una segona línia d’autobús urbà. El CF2, que té una freqüència de 20 minuts, enllaça diferents barris, des de Vista Alegre al Baixador, al mateix temps que el seu “germà gran” (el CF1) millora les connexions.
El passat divendres 3 de febrer va tenir lloc el recorregut inaugural de la nova línia, que va servir per presentar els nous autobusos. L’acte va comptar amb la presència d’una delegació del consistori, encapçalada per l’alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda (PSC), acompanyada pel regidor de Mobilitat, Jordi Planell (PSC), entre d’altres, i representants de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, encapçalats pel director de l’Àrea de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat, Joan Maria Bigas.
El nou CF2 i les millores del CF1
La nova línia urbana de Castelldefels millora el servei de transport públic a la ciutat. El CF2 té una freqüència de 20 minuts cada dia de l’any. El seu recorregut ofereix una connexió més directa entre Vista Alegre, el centre de la ciutat i el litoral, així com des del municipi a les Botigues de Sitges i el Port Ginesta. Amb la línia interurbana L96, el CF2 també millorarà la connexió entre el Passeig Marítim i els barris del centre. La connexió del front marítim amb el centre de Castelldefels queda coberta per la línia CF2, a través del Passeig Marítim i les Botigues, i mitjançant la línia L96, per la Pineda (a la nit amb la N16).
Les millores que venen de la mà de la posada en marxa del CF2 arriben a tots els barris. Permet oferir més cobertura al front marítim de Castelldefels, també amb servei diürn entre els ponts de Bellamar i el Poal. El barri de Montmar, per la seva part, passa a tenir dues línies d’autobús (CF1 i CF2) i més connexions.
La nova línia anirà incorporant progressivament vehicles completament elèctrics, en sintonia amb l’objectiu municipal de treballar per al desenvolupament sostenible i pal·liar la crisi climàtica.
Pel que fa a la línia CF1, es modifica el seu recorregut i, des del 6 de febrer, arriba a noves zones del municipi, com és l’Avinguda Manuel Girona, la carretera de la Sentiu o el Centre Comercial L’Ànec Blau. També es millora la seva freqüència de pas els caps de setmana i festius (circula cada 45 minuts).
Tots aquests canvis fan també que es redueixi el trànsit al Passeig del Pitort.
Millor connexió amb el transport públic metropolità
L’entrada en servei del CF2 i la millora de les connexions del CF1 permet una major integració en la xarxa metropolitana de transport públic, tant d’autobusos interurbans com amb Rodalies, Metro i Ferrocarrils de la Generalitat. D’aquesta manera, la línia interurbana L95 passa a tenir el final a l’avinguda Lluís Companys, al barri de La Muntanyeta. Allà coincideix amb la línia E95. La connexió entre el Centre, el Passeig Marítim i el Poal queda coberta amb les línies CF2 i L96.
L’alcaldessa de Castelldefels, Maria Miranda (PSC), ha explicat que “treballem per a desenvolupar una mobilitat urbana sostenible i segura. Un model que surgeix del Plàde Mobilitat elaborat de forma conjunta amb veïns i veïnes, amb l’objectiu de millorarla mobilitat, garantint la seguretat, incentivant l’ús de transport públic, reduïnt així les emissions de CO2. Un model que surt reforçat amb la posada en marxa d’actuacions com la creació de la nova línia