Pineda rebrà la visita de “Generación D”, una campanya sobre el desenvolupament de les competències digitals per a totes les generacions que organitza Ràdio Televisió Espanyola. Serà entre els dies 10 i 12 de gener, comptant amb la instal·lació d’una unitat mòbil integrada en un autobús situat a la plaça de les Palmeres.
L’objectiu de la campanya és trencar la bretxa digital, apropant les noves tecnologies a totes les persones, en especial a aquelles que en fan menys ús o que no hi estan tan avesades. Així, tal com explica el projecte, “es dedicarà especial atenció a aturats, dones de més de 45 anys i persones sèniors“. L’activitat té una durada aproximada de 30-40 minuts i l’accés serà lliure i gratuït per a tota la ciutadania.
La unitat mòbil està equipada amb tecnologia immersiva que serà adaptada a les necessitats de cada usuari, perfilades a través d’un test autodiagnòstic. Les activitats i els jocs dels quals participarà l’usuari tenen diferents nivells, permetent que tothom les pugui realitzar. Així, es podrà practicar com fer millors cerques d’informació a internet, com optimitzar l’ús de les xarxes socials o com gestionar la identitat digital per a la realització de tràmits.
Rànquing de municipis espanyols
La campanya “Generación D” s’organitza en l’àmbit estatal, amb parada a diferents municipis de tota Espanya. Això permetrà establir un rànquing dels diferents municipis que hi participin, ordenat amb els punts sumats per cada usuari. Mitjançant aquest rànquing les diferents poblacions podran valorar l’impuls en polítiques d’educació digital que necessita la seva ciutadania.