VÍDEO | Un bus amb 70 passatgers cau per un talús i acaba bolcat a la C-32 a Santa Susanna

Els equips d'emergències continuen treballant al lloc dels fets per rescatar a tots els afectats

07 de setembre de 2025 a les 13:09h
Actualitzat: 07 de setembre de 2025 a les 17:42h
Foto de @bombers
Foto de @bombers

El Servei Català de Trànsit ha informat aquest migdia que al voltant de les 12:22 un autocar amb una setantena de passatgers s'ha sortit de la via i ha acabat bolcat a la C-32. Els fets han tingut lloc a la localitat de Santa Susanna en sentit sud/Barcelona, on els serveis d'emergències desplaçats fins al lloc dels fets han decidit tallar totalment la circulació

https://x.com/transit/status/1964647757714743412

Els Bombers de la Generalitat s'han desplaçat ràpidament fins al lloc dels fets i han mobilitzat 13 dotacions. El mateix cos d'emergències ha confirmat que el bus transportava a l'interior prop d'una setantena de passatgers de nacionalitat francesa, els quals la majora han sortit pel seu propi peu i han pujat pel talús on ha caigut el vehicle. Tot i això, encara podria haver-hi afectats i ferits a l'interior de l'autocar sinistrat. 

https://x.com/bomberscat/status/1964642487110357199

Per aquest accident, Protecció Civil ha activat la prealerta Procicat que ha tallat la circulació de la C-32 a l'altura del quilòmetre 127.7 a Santa Susanna, provocant 1,5 km de retencions des de Palafolls. A més, telèfon d'emergències 112 ha rebut una quinzena de trucades alertant de l'accident. D'altra banda, els equips d'emergències continuen treballant al lloc dels fets per rescatar a tots els ocupants del bus i s'han desplaçat diverses ambulàncies del SEM per atendre els possibles ferits. 

https://x.com/bomberscat/status/1964646706785427605

A través del seu compte d'X, el president de la Generalitat, Salvador Illa, ha desitjat una "ràpida recuperació" als ferits per l'accident i ha agraït la tasca dels serveis d'emergències.

“Una espècie de miracle”

En declaracions a l’ACN, l’alcalde de Palafolls, Francesc Alemany, ha apuntat que, veient les circumstàncies del sinistre viari, en què l’autocar s’ha precipitat pel terraplè fins al fons d'una riera, és com una “espècie de miracle” que les afectacions no siguin encara més greus; un pensament compartit, ha dit, entre els membres dels cossos de seguretat i emergències que estan treballant en l’accident.

Alemany, que s’ha apropat al lloc del sinistre per la proximitat del municipi, ha indicat que l’autocar ha sortit de la via en una recta que fa baixada just després del primer túnel que marca el límit entre el terme de Palafolls i el de Santa Susanna, abans d'arribar on hi havia l’antiga àrea de servei i ara hi ha una instal·lació de plaques fotovoltaiques. L’alcalde ha assenyalat que no hi ha un risc especial per a la circulació en el punt on ha tingut lloc el sinistre, ja que es tracta d’una recta amb tota la visibilitat possible.

"He sentit un gran soroll"

Per la seva banda, Artur Caparrós, veí del Mas la Gleva, a només 50 metres del lloc de l'accident, ha explicat que ha escoltat un gran soroll de sirenes de Bombers i helicòpters. "He sortit de casa i he constatat que era un accident, però no he vist que fos un autocar", ha apuntat Caparrós, que afirma de la perillositat de la C-32 en aquest punt. "És una zona de baixada, amb fort pendent, i la gent circula a 120 km/h", ha assenyalat el veí del Mas la Gleva. "Jo estic preparant un informe per a Trànsit i el Departament de Territori. I he demanat, sense èxit, un radar de tram a la zona", ha comentat Caparrós.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo
Veure biografia
El més llegit