Un cop finalitzada la renovació del sistema de climatització, la Biblioteca Vapor Badia reobrirà portes el proper dimecres, 30 de juliol. D’aquesta manera, i a més de donar servei com a equipament bibliotecari, la Biblioteca podrà actuar com a refugi climàtic durant el mes d’agost, sumant-se a la xarxa de refugis de la ciutat.
Les obres que s’hi han portat a terme, valorades en prop de 760.000 euros, han servit per renovar els equips de climatització situats a la coberta i també per impermeabilitzar la coberta de l’edifici. Precisament la necessitat d’actuar a la coberta explica que els treballs s’hagin allargat una mica més del previst, ja que els episodis de pluja registrats a la primavera van impedir que es pogués complir el calendari inicial. Tot i això, s’ha pogut garantir l’obertura de l’equipament abans del mes d’agost.
Les obres han renovat els equips generadors i els circuits primaris del sistema global de calefacció, climatització i ventilació que alimenten els col·lectors de distribució, sistemes de bombeig i circuits secundaris.
El nou sistema de climatització incorpora dos equips generadors, la qual cosa permetrà un funcionament més eficient i facilitarà les tasques de manteniment. Amb això s’actualitzen les instal·lacions i es millora en confort i eficiència, amb un important pas endavant en matèria de sostenibilitat. I és que els nous equips estan dissenyats per consumir menys energia, contribuint així a la reducció de l'impacte ambiental.