Al llarg del recorregut, s’aniran alternant de manera equilibrada els trams ‘2+1’ i ‘1+2’ per afavorir els avançaments, i per això el segon carril addicional no estarà sempre en el mateix sentit de la circulació. Canviarà cada 2,5 quilòmetres aproximadament i en total la distribució serà del 50%. Segons asseguren des del Departament, l’actuació seria compatible amb un futur desdoblament de la carretera.
La carretera s’eixamplarà fins assolir una secció de tres carrils de 3,5 metres d’amplada i dos vorals d’un mínim d’1,5 metres cadascun, amb una separació dels sentits de la circulació de dos metres d’amplada. En aquesta franja central s’implantarà una barrera de separació, que comptarà amb protecció per als motoristes.
Pel que fa als terminis, Territori preveu tenir enllestit el redactat del projecte durant el primer trimestre de 2018 i poder-lo aprovar durant el tercer trimestre del mateix any. Segons el comunicat, la concessionària de l’Eix redactarà el projecte constructiu i executarà les obres amb el finançament de la Generalitat. El termini d’execució previst és de 24 mesos i els treballs podrien començar entre el 2018 i el 2019.
D’altra banda, a curt termini, el Departament de Territori i Sostenibilitat iniciarà aquest desembre una actuació de millora de la seguretat viària en tot el tram des de Manresa fins a Vilafranca del Penedès. En concret, es pintarà una franja central a la carretera de color vermell de 35 cm delimitada per bandes blanques rugoses per a reforçar la separació dels sentits de la circulació .