La xarxa de metro reforça l’oferta pel retorn de l’activitat laboral

Aquest dimecres es normalitza el servei a l'L4 de metro després de les obres de millora a l'estació de Trinitat Nova

La xarxa del metro de Barcelona ha augmentat l’oferta de trens a hora punta del matí i de la tarda a l’L1 i L5 per fer front a la tornada a la feina després de les vacances d’estiu. A partir d’aquest dimecres, el servei de metro millorarà encara una mica més l’oferta. A l’hora punta del matí, entre les sis i les deu, circularan 164 trens i s’incorporarà un tren extra a l’L4. A l’hora punta de la tarda es mantindrà la mateixa oferta que el setembre de 2020, amb 149 trens en circulació. Aquest dimecres també quedarà normalitzat el tram Via Júlia – Trinitat Nova de la línia 4 de metro, tancat per obres des del passat 1 de juliol.

L’oferta de trens s’incrementarà encara més amb l’inici del curs escolar. A partir del 13 de setembre s’aplicarà un reforç amb dos trens més a l’L1 i L5 a l’hora punta del matí. D’aquesta manera, es programaran a les línies convencionals automàtiques 166 trens a l’hora punta del matí i 151 a l’hora punta de la tarda.

En total, a partir del 13 de setembre hi haurà en circulació uns 900 vehicles a l’hora punta del matí, els mateixos nivells que el 2020.

En el marc de l’obra de modernització i millora a Trinitat Nova, l’L11 de metro continuarà fora de servei fins al 12 de setembre. El gruix de l’obra consisteix a fer actuacions com el canvi de configuració i la renovació de vies a la zona de la cua de maniobres, el perllongament de l’andana i la instal·lació de portes d’andana per a l’L11, entre altres.

Els treballs permetran separar l’operació de l’L4 i l’L11, que també dona servei al municipi de Montcada i Reixac, i optimitzar els moviments dels trens. L’objectiu és incrementar les freqüències de l’L4 en hora punta, d’una banda, i permetre la conducció automàtica de l’L11 en tot el traçat, de l’altra.