El conseller d’Interior de la Generalitat, Joan Ignasi Elena, ha explicat que un terç dels 90 detinguts els dos últims dos caps de setmana a Barcelona –per les festes de la Mercè, patrona de la ciutat, i les del barri de Sarrià– eren menors d’edat.
En declaracions a Rac1 que ha recollit Europa Press aquest dissabte, ha detallat que les detencions es van produir majoritàriament “per comportaments incívics” i, en menor grau, per delinqüència.
Ha advertit d’una crisi d’autoritat de certs grups de la societat” que assegura provoca estrès i cansament als cossos de Mossos d’Esquadra.
En ser preguntat si es compleixen les mesures sanitàries en espais interiors de l’oci nocturn català després de la seva reobertura dijous passat, ha respost que aquests espais són segurs perquè per accedir cal el certificat covid: “Ja hi ha seguretat”.
De totes maneres, el conseller ha fet una crida “a la responsabilitat individual i col·lectiva” per garantir la seguretat sanitària en aquests espais.