Inditex es transforma a Barcelona. El gegant gallec aposta per les les botigues digitals i planeja tancar quatre establiments a la ciutat en els propers mesos. Entre ells es troba el local de Bershka del centre comercial L’Illa, que baixarà la persiana definitivament el proper 30 de gener, tal i com explica Metrópoli Abierta.
S’espera que altres comerços de la multinacional també tanquin a Catalunya: entre gener i març el grup tancarà 14 botigues en el territori. Aquesta onada de tancaments s’emmarca en el “pla de reestructuració” de l’empresa creada per Amancio Ortega.
Els comerços d’Inditex, sobretot els ubicats en centres comercials, s’han vist afectats de ple per les restriccions de la pandèmia del COVID-19. No obstant això, les vendes en línia han mantingut un “molt bon comportament” i han crescut un 75% durant els primers nou mesos de l’any 2020 segons Pablo Isla, director del grup.
Per això, el comerç via web és una de les principals apostes de la multinacional espanyola, però no l’única. Immersa en un “pla d’integració i desenvolupament digital”, l’empresa ha decidit integrar la venda presencial i en línia amb una inversió de 1.000 milions d’euros per reforçar el comerç electrònic i 1.700 milions d’euros més per a les macrobotigues i botigues digitals.